Menu

Najnižšia cena za preklik nie je vždy najlepšia

Naučili sme sa rozoznať správny pomer ceny a výkonu. Teraz to chceme naučiť vás.

Generické keywordy

Ak máte pocit, že za AdWords kampane platíte veľa, možno inzerujete na slová, ktoré používa veľa vašich konkurentov. Vysoká cena pri generických názvoch je spôsobená dopytom po nich. Napríklad na slovo „práčka“ sa chce zobraziť množstvo ďalších firiem.

Užívatelia ho vyhľadávajú rovnako pri kúpe novej práčky, ako aj pri hľadaní servisu pre tú starú. Takže ak robíte servis práčok, v očiach Googlu súťažíte so všetkými servismi aj predajcami o zobrazenie reklamy. A keďže najvyššia ponuka vyhráva, všetkých musíte preplatiť, aby ste sa zobrazili dostatočne vysoko.

Len v jedinom odseku tohto článku sme základ slova práčka použili trikrát. Predstavte si to kvantum vyhľadaných výrazov na celom slovenskom trhu! Ak chcete byť vyššie ako ostatné firmy s rovnakými výrazmi, musíte ich preplatiť. Pri často používaných slovách sa tak cena navyšuje s každým ďalším inzerentom a nezaručí vám lepšiu relevanciu.

Naše odporúčanie – vyhnite sa generickým slovám, ktoré vám umelo navyšujú rozpočet. Skúste viac špecifické výrazy alebo slovné spojenia. Napríklad „opravár práčok“ alebo „pokazená práčka“ môžu vašej kampani pomôcť.

Špecifické výrazy

Druhá skupina je presne na opačnom konci spektra. Nemusíte preplatiť konkurenciu, pretože väčšinou ju ani nemáte. Špecifické výrazy hľadá tak málo ľudí, že sa nemáte s kým biť o top pozíciu.

Pri veľmi vyšpecifikovaných výrazoch sa zobrazíte malému, no veľmi kvalitnému publiku. A keď je niečo exkluzívne, zvykne to byť drahé. Preto vás nesmie prekvapiť ponúkaná cena za výrazy ako „odstreďovač“, ktorý má takmer 2000krát menej výsledkov než práčka.

Na rozdiel od generických názvov však platíte za relevantné prekliky. Človek hľadajúci veľmi konkrétny výraz vie presne, čo chce a má väčšiu chuť kupovať. Už dopredu si je istý, že potrebuje odstreďovať emulzie na svoje chemické pokusy, len nevie o nejakom dobrom e-shope s podobnou technikou. Vtom mu udrie do oka váš sponzorovaný výsledok a bum! Máte nového zákazníka.

Slovné spojenia

Viacslovný názov je v PPC kampani podobný špecifickému výrazu. Pri hľadaní viacerých slov je pravdepodobné, že zákazník už produkt nejako popisuje. Vďaka tomu sa cielenie spresní na užší okruh produktov s popísanou vlastnosťou. Prípadne môže ísť priamo o produkt s viacslovným názvom. Napríklad „astronomické zrkadlo“ alebo „panázjiská reštaurácia“. S vyšším počtom slov sa spresňuje cielenie a automaticky rastie cena.

Viacslovné názvy vo vašej kampani zvyšujú návratnosť. Rovnaký princíp platil aj v predošlej kategórii - presné cielenie prináša za vyššiu cenu hodnotnejšie prekliky. Môžete si byť istí, že na e-shop s astronomickými zrkadlami sa človek nedostane omylom, aký by sa mohol stať pri hľadaní práčky.

Ak ste z toho jeleň, nezúfajte. My sme sa učili na stovkách kampaní v priebehu rokov, preto vám to radi vysvetlíme osobne a všetky kľúčové slová nastavíme presne na mieru.