Menu

Najlepšie performance kanály na Slovensku

Využite možnosti, ktoré ponúka náš trh a maximalizujte svoj výkon.


Základ výkonnosti je meranie dosiahnutých výsledkov. Ak vás zradia štatistiky, celá snaha vychádza navnivoč. Radi skontrolujeme, či sú vaše štatistiky v poriadku.

Aby mali metriky čo merať a grafy čo ukazovať, musíte dať do poriadku svoje performance aktivity:

AdWords

Pre slovenské firmy ten najtradičnejší výkonnostný kanál. Google je najväčší hráč na trhu PPC reklamy rovnako u nás ako aj vo svete, preto používame jeho produkty automaticky. Ponúkajú kvalitné funkcie a zasiahnu takmer 90% všetkých používateľov.

Niekedy je však neodborné nasadzovanie kampaní viac na škodu, než na úžitok. Klienti k nám chodia s kampaňami plnými nerelevantných výrazov a často aj s privysokými cenami za preklik. Ponúkame im audit AdWords účtu, ktorý odhalí slabé miesta a ukáže priestor na zlepšenie situácie.

S malou pomocou môžete aj vy dostávať z kampaní maximum.

Sociálne médiá

Ich ponuka nie je rovnako rozvinutá ako, napríklad, v Amerike, ale nemusí to byť nevýhoda. Keď je možností menej, firmy ľahšie nájdu svoje publikum na jednom mieste. Navyše, cielenie na sociálnych sieťach je už také pokročilé, že sa vôbec nemusíte báť oslovovania nesprávnych ľudí.

Treba brať do úvahy len to, že každá sociálna sieť má svoje špecifiká a vy sa im musíte podriadiť, aby ste dosiahli najlepšie výsledky.

Ísť na Facebook je takmer nutnosť, pretože tam nájdete polovicu Slovákov. Zacieľte na tých správnych a dosiahnete svoj cieľ.

Na mladšie a digitálne zdatné cieľovky je výhodné komunikovať cez Instagram. Užívatelia obrázkovo založenej sociálnej siete vám nezhltnú obyčajnú fotku s filtrom. Vyzerať reálne a zároveň vyniknúť, to chce čas aj peniaze. Môžete ušetriť obe.

Ak pravidelne publikujete kvalitný obsah a cieľová skupina sa pohybuje v mediálnom prostredí+, určite skúste Twitter. Najprv sa budete boriť s prekážkami - Slováci na Twitteri tvoria malé, špecifické publikum a pozornosť si budete získavať ťažšie ako na Facebooku. No keď sa rozhodnete správne, môžete ísť až ku hviezdam.

Mobilné kampane

Používatelia majú smartfóny radšej ako desktopy. So svojím zariadením trávia celé dni, ukladajú si doň osobný obsah a takmer nikdy ho nevypínajú. Internet sa im prispôsobuje a všetko je stále viac a viac mobilné. Zomiera flash, mení sa reklamný priestor a žijeme rýchlejšie.

V mobiloch je reklamy menej a preklikov viac, to musíte využiť.

Affiliate partnerstvo

Keď nedôverujete Googlu ani sociálnym sieťam, môžete svoju reklamu umiestniť priamo na niečiu stránku. Rozhodnite sa na základe cieľovej skupiny média – v magazíne pre záhradkárov sa neoplatí propagovať dámsku kozmetiku.

Výhodou affiliate je platobný model CPA, Cost-Per-Action. Chcete získať vyplnenie formulára? Na konci obdobia spočítate výstupy a zaplatíte za ne fixnú sumu. Chcete trochu potlačiť predaj sezónneho tovaru? Publisherovi ponúknite percentuálny podiel z každej konverzie.

Určite nájdete spoločnú reč, preto sa to volá partnerstvo.

RTB / programmatic

V ultrarýchlom svete internetu si nemôžeme dovoliť stratiť ani sekundu nazvyš. Preto sme sa naučili časť našej práce automatizovať, prenechávame ju počítačom. Programmatické nasadzovanie display reklamy šetrí čas aj peniaze a stále sa riadi našimi príkazmi. Skvelé!

Špeciálny prípad programmaticu je obsadzovanie pozície na základe dražby v reálnom čase - Real Time Bidding. Softvér spustí dražbu a vyhráva najvyššia ponuka. Cenu nenavyšuje umelo, rozhoduje sa na základe vopred danej logiky.

Ak ste vyhrali pozíciu cez RTB, môžete si byť istí, že vám daný priestor za tú cenu stojí.

SEO

V skutočnosti SEO nie je celkom výkonnostná technika, ale bez nej sa už na internete nepohnete žiadnym marketingovým kanálom. Boj o organickú návštevnosť vyhrávajú len najšikovnejší, preto musíte stránku neustále optimalizovať.


Mnohé z týchto formátov používame každý deň. Pozrite sa, ktoré a nebojte sa nám napísať. Rady ich použijeme aj pre vašu značku.