Menu

Najdrahšie chyby, ktoré robíte v AdWords kampaniach

Google podnikateľom tvrdí, že nástroj AdWords je úžasne jednoduchý. Míňať v ňom peniaze je naozaj jednoduché, no získať návratnosť investície jednoduché nie je.


Pred nedávnom k nám prišiel potenciálny klient. Kampane si robil úplne sám. Chcel od nás, aby sme ho vyškolili, aby si ich mohol robiť lepšie. Vysvetľovali sme mu, že to nie je také jednoduché. „Ako to? Veď doteraz všetko fungovalo.“

Spravili sme teda analýzu Google reklamy a zistili sme niekoľko zásadných chýb. Napríklad sa v kampani zobrazoval na slová, ktoré sú v rozpore s jeho značkou a s tým čo predáva – klient predával luxusný tovar, no medzi slovami, na ktoré sa zobrazil, teda aj za ne zaplatil, mal „bazár“.

Vyznať sa v systéme AdWords nie je jednoduché. Udejú sa v ňom stovky zmien ročne a minimálne jedna mesačne je kľúčová.

Sledovať ich nie je jednoduché a pochopiteľne, podnikatelia na to nemajú čas ani energiu. Ak si sami spravujú kampane, nemôžu z nich vyťažiť maximum. Vzniká priestor pre chyby. Ktoré sú tie najčastejšie a najdrahšie?

Používanie slov, ktorým rozumie obchodník, nie zákazník

Vaši zákazníci hľadajú vírívku, nie hot tub. Napriek tomu, že vo vašom biznise je to úplne bežné slovo, pre vášho zákazníka môže byť úplne cudzie.

Musíte preto rozumieť tomu, ako ľudia vyhľadávajú váš produkt. My tomu rozumieme. Firmy a zákazníci musia hovoriť jedným jazykom, inak sa nikdy nedohodnú.

Preceňovanie seba, podceňovanie konkurencie

Celý deň ste zahrabaní vo svojom biznise, riešite predaje, vylepšujete servis. Veľmi ľahko sa vám môže stať, že uveríte, že ste jediní alebo aspoň jedineční. Bohužiaľ, zákazníkov máte tých istých ako vaša konkurencia a oni o vašej jedinečnosti nevedia. Teda zatiaľ – vtedy nastupujeme my.

Aby sa mohli o vašej unikátnosti dozvedieť, musíte byť smart. Potrebujete porozumieť tomu, že aj vaša konkurencia inzeruje podobné produkty a pravdepodobne aj na rovnaké slová. Musíte začať prehodnocovať bidy, cielenie, stratégiu...

Pozrite sa na trh s odstupom. Ak ste skutočne výnimoční, začnite to hovoriť tým správnym ľuďom a tým správnym spôsobom.

Žiadny longtail

Veľmi krátke a veľmi všeobecné výrazy sú väčšinou zbytočne drahé. Vyšperkované cielenie robí s kampaňou divy! Longtail znamená, že idete do veľmi špecifických výrazov, ktoré majú menej vyhľadávaní, no omnoho vyššiu mieru prekliku. Ak to nerobíte, platíte za priveľa zobrazení alebo za nekvalitné prekliky.

Žiadne negatívne slová

Spomínate si na klienta z úvodu článku? Keďže predáva prémiové produkty, automaticky musí nastaviť do negatívnych slov všetko, čo sa spája s lacným tovarom. Skupina negatívnych slov určuje, pri akých vyhľadávaniach sa vaša reklama nesmie zobrazovať.

Mobilné reklamy, nemobilný web

Absolútne vyhodené peniaze sú to, keď sa vaša reklama zobrazí v mobile, používateľ na ňu klikne a príde na web, ktorý sa nedá používať. Najhoršie na tom je, že túto chybu môžete odstrániť veľmi jednoducho – skrátka nebudete cieliť na mobily.

Prosím, hneď teraz si choďte skontrolovať, či vám nebežia mobilné reklamy ak nemáte optimalizovaný web.

Pracovať s agentúrou stojí peniaze. No tieto peniaze sa vám vrátia v lepších výsledkoch. Okrem toho, že je našou povinnosťou sledovať zmeny a updaty reklamných platforiem, máme roky skúseností a nadhľad nad trhom – keďže sme pracovali pre klientov z rôznych odvetví podnikania.

S kampaňami vám radi pomôžeme a sami uvidíte, aké budú výsledky :)