Menu

Na YouTube pribudol nový reklamný formát

Je kratší, mobilnejší a nedá sa preskočiť. Spoznajte šesťsekundové YouTube reklamy.


V utorok, 26. apríla oznámil Google vo svojom blogu, že na YouTube hľadajú čo najmobilnejší reklamný formát. Keďže na mobile žijeme rýchlo a neradi klikáme, prišiel s krátkymi nepreskočiteľnými reklamami.

It’s alive!

Nazývajú sa Bumper ads, majú šesť sekúnd a nemôžete ich preskočiť. Zatiaľ sú dostupné len v testovacej forme pre vybraných inzerentov.

Podľa nás má tento formát veľké výhody:

  • YouTube bude mať viac peňazí, z čoho plynú lepšie produkty pre digitálnych marketérov a lepšia skúsenosť pre nás všetkých

  • youtuberi budú mať viac peňazí z prenájmu svojich videí na reklamné účely

  • používatelia budú pokojnejšie spávať. Alebo presnejšie, počúvať a pozerať videá. Šesť sekúnd ich pred videom vyruší menej, než tri minúty

  • pre mobil je krátka videoreklama oveľa lepšia ako dlhá, najmä kvôli nižšej spotrebe mobilných dát

  • tento formát bude YouTube pravdepodobne preferovať, keďže z neho pôjde viac peňazí. To znamená väčší zásah za menej peňazí

gif YES, star wars

Samozrejme, nič nové sa nezaobíde bez nevýhod. My na Bumper ads vidíme tieto:

  • nový reklamný formát podporí rast sťahovania AdBlockeru

  • šesť sekúnd je naozaj málo. Musíte byť struční ako vineri a to je kreatívna výzva

  • inzerenti budú platiť za každé zobrazenie, takže kampane pravdepodobne vzrastú na cene

  • zadávatelia budú musieť v existujúcich kampaniach tvoriť nové reklamy

gif No

Inšpirujte sa

Nový formát môžete využiť ako doplnok alebo krátke intro k bežnej kampani. Napríklad ako Audi, keď rozkúskovala svoj spot k novému modelu Q7:

Bumper ad k nemu:

Alebo môžete rovno pripraviť minireklamy ako americké vydavateľstvo Atlantic records, keď promovalo hostí na albume skupiny Rudimental:

My, ako marketéri, sa každopádne tešíme na nové dáta a skvelé príležitosti pre našich klientov.