Menu

Na aký druh reklamy reaguje každý tretí zákazník?

Bannery majú mieru prekliku v priemere 0,43%, reklamy na Facebooku od desatín percent po jednotky percent… Aká forma reklamy je teda taká účinná?

Stavíme sa, že nikto z vás sa nedovtípil, že hovoríme o e-mail marketingu. Ha! Či?

Mýty a legendy

Niektorí marketéri majú voči e-mailovej reklame predsudky a hádžu ju do jedného vreca so spamom. Nuž, e-mailoví klienti to občas robia tiež — ak je nekvalitná kampaň. Správne nastavená e-mailová reklama rozhodne nie je spam!

Vraj dokonca otravuje zákazníkov. Správna mailingová kampaň pracuje iba s kvalitnými databázami. V kvalitnej databáze sa nachádzajú adresy ľudí, ktorí ich vedome a dobrovoľne odovzdali, lebo chcú dostávať čerstvé info. Len málo kanálov má vyššiu afinitu ako e-mail.

Tvrdá evidencia

Open rate — miera otvorených mailov — je veľmi kolísavá. Najviac ju ovplyvňujú tieto faktory:

  • Predmet mailu
  • Kvalita databázy
  • Deň a čas rozosielania kampane
  • Konštelácia súhvezdia Váhy voči polohe Merkúra

Preto sa môže open rate pohybovať v rozmedzí od 10 do 50 % — obe tieto čísla sú však extrémy. Za dobrú kampaň môžeme považovať takú, v ktorej si mail otvorí aspoň 25 % adresátov. Veľmi kvalitná kampaň môže mať mieru otvorených mailov pokojne aj 35 % a viac.

Predmet mailu

O tom, ako napísať predmet mailu, by sa dali písať celé romány. Vo všeobecnosti sa určite držte týchto tipov:

  • Otestuje niekoľko verzií predmetu na 1/10 databázy — na zvyšok rozošlite najúspešnejšiu verziu
  • Predmet píšte krátky — e-mailový klient ho môže orezať alebo nebude adresáta baviť čítať ho do konca; univerzálny recept neexistuje, určite sa však snažte neprekročiť hranicu 50 znakov
  • Pracujte s emóciami, vytvorte nátlak — napríklad „Môžete si dovoliť zmeškať naše zľavy na topánky?“ či „Vyhrajte zájazd — iba dnes“

Kvalita databázy

Nakupovať databázy neodporúčame z mnohých dôvodov. Omnoho lepšie je budovať vlastnú databázu. Bude to trvať dlhšie, no v konečnom dôsledku je to lacnejšie a prinesie to lepšie výsledky. Pracujte s adresami zákazníkov, majte subscribe button na blogu, získavajte adresy z vlastných aplikácií na Facebooku…

Toto sú ľudia, ktorí chcú od vás dostávať maily — budú ich preto otvárať a z nich sa preklikávať na váš web.

Aké sú vaše skúsenosti s e-mailovými kampaňami? Napíšte nám do komentárov!