Menu

Media planning vs. performance marketing

Ktorý model by ste mali použiť vo vašej situácii? Hlavné rozdiely vysvetľujeme v našom článku.


Media planning je nástroj na šírenie povedomia

Našou úlohou je pochopiť klientov produkt, cieľovú skupinu a potom mu odporučiť správne kanály na propagáciu. Také, kde si vieme určiť presný zásah aj správne cielenie. Digitálny media planning je v mnohom podobný tomu offlinovému. Nájdeme médiá, ktoré majú podobnú cieľovku ako zadávateľ a tam umiestnime jeho reklamu.

Tento model propagovania je vhodný na awarenessové kampane – ich úlohou je zvýšiť povedomie o značke. S našimi klientami proces prebieha tak, že rozvrhneme médiá a naplánujeme reklamu. Nemusíte byť len na masových weboch ako sme.sk, pravda.sk či aktuality.sk ale aj na malých, no omnoho afinitnejších weboch. Jednoducho, ku každému zadaniu pristupujeme s maximálnym ohľadom na klientov úžitok.

Ak o vás ľudia doteraz nevedeli, začnú sa o vaše produkty zaujímať – a vtedy prichádza na rad výkonnostný marketing.

Výkonnostný marketing prináša konverzie

Všetko sa začína, keď človek cíti potrebu niečo si kúpiť – napríklad slúchadlá. Začne googliť, kde by ich mohol nájsť. Vtedy nastupuje performance kanál a ponúkne mu riešenie jeho problému. V tomto prípade obchody s elektronikou.

Na našom trhu je to hlavne Google, ktorý ponúka AdWords a Google Display Network. Pri nich pracujeme s presným cielením a remarketingom.

Mnohé firmy tvrdia, že výkon sa dá robiť aj na Facebooku, ale z našich skúseností to nie je celkom pravda. FB Ads majú omnoho viac spoločného s tradičným plánovaním médií - v podstate len ukazujú reklamu niekomu, kto o ňu môže mať záujem na základe demografie a záujmov.

Pri remarketingu má Facebook omnoho väčší zmysel, no stále môžeme naraziť na limity. Celé slovenské publikum je relatívne malé. Ak zacielime príliš precízne, veľkosť cieľovky sa môže dostať pod hranicu výkonnosti a návratnosť kampane je stratená.

Každá forma má zmysel, ak ju správne použijete

Kampane s tradičným media planningom majú široký zásah. Ich výkon sa nedá presne zmerať, ale sú vhodné na zvyšovanie brand awareness. Spravidla sú výrazne drahšie ako výkonnostné kampane.

Performance marketing ukazuje cieľovke len to, čo hľadá a má o to záujem. Konverzie sa dajú presne zmerať. Takáto kampaň je vhodná vtedy, keď je po vašom produkte dopyt, alebo keď váš konkurent už robí awarenessovú kampaň.

Každému produktu treba niečo iné. Bez ohľadu na veľkosť vašej kampane dostanete premyslenú stratégiu, za ktorú ručíme našim dlhoročným know-how.