Menu

Aký bol prvý MeasureCamp Bratislava?

Minulú sobotu sme venovali svoj voľný deň prvému ročníku nekonferencie MeasureCamp v Bratislave. Pre tých, ktorí nevedia čo je to nekonferencia, jedná sa o antitézu tradičným konferenciám. Je to opak modelu jedného speakra, ktorý stojí na pódiu a nemých poslucháčov.

Jediné pravidlo nekonferencie je rešpektovať ostatných účastníkov. V tomto formáte môže každý kedykoľvek vykrikovať otázky a reakcie, pokiaľ rešpektuje prvé pravidlo. Program nie je jasný od rána, na začiatku je len prázdna tabuľa programu s políčkami. Polhodinové sessions si mohli účastníci pripraviť dopredu, ale aj vymysliet a zapísať priamo na mieste. Konferenciu zakončila after party s otvoreným barom.

Bratislava-measurecamp-publikum

S odstupom hodnotím akciu veľmi pozitívne. Stretol som ľudí, ktorých som nevidel už dlhšiu dobu a spoznal kopu nových. Dokonca som sa naučil aj nejaké nové veci.

Opäť som si uvedomil, že všade na svete sú ľudia rovnakí a agentúry a klienti riešia tie isté problémy. Načerpal som aj inšpiráciu o tom, ako sa s ťažkými otázkami popasovať.

measurecamp-Bratislava-ucastnici

Veľká vďaka patrí sponzorom, vďaka ktorým bol na akcii zadarmo luxusný catering a večer otvorený bar. Pozrite na cupcakes nižšie a slintajte ;). Ešte väčšiu vďaku si zaslúžia organizátori.

Ak vás celá akcia zaujala, viac sa dozviete na ich FB MeasureCamp Bratislava. Nájdete tam aj ďaľšie fotky z akcie.

Fitty-cupcakes-measurecamp-v-Bratislave Nižšie sú semištrukturované poznámky z niektorých sessions, na ktorých som sa zúčastnil ja alebo kolega Lukáš.

Ako merať offline konverzie, ktoré začali na webe? - Case study by PizzaSEO

  1. Každý človek dostal pri návšteve unikátny vygenerovaný kód. Tento motivoval zákazníka pri nákupe zľavou alebo malým darčekom.
  2. Ak nakúpil, použité kódy nahadzovali pokladníčky na predajni do Google Sheetu.
  3. Dáta z Google Sheetu sa nahrali do Google Analytics pomocou Measurement Protocolu ako návštevy zo zdroja Predajňa. Na usera boli napárované práve pomocou unikátneho kódu.
  4. V Google Analytics potom návšteva predajne vystupovala prakticky ako návšteva webu. Predajne tak bolo vidieť v konverzných cestách a bolo vidieť aj to, ako jednotlivé kampane a kanály viedli k návšteve predajne a offline nákupu.

Ďalšie zaujímavé info:

  • nábytok si 80% ľudí kúpi v predajni do 14 dní od návštevy webu
  • celý proces merania sa dá zefektívniť, ak má klient nejaký systém, kam sa ľudia po nákupe prihlasujú, a v ktorom je vidno ich objednávku

How to make your company data-driven? a Ako začať s Analytikou u klienta / vo firme?- Diskusie

Alebo o tom ako presvedčiť ostatných, že dáta sú dôležité a treba sa im venovať. Zhodli sme sa, že je to boj vo všetkých odvetviach a vzťahoch. Niekedy je ťažké predsvečiť šéfa, niekedy klienta a inokedy partnerov.

Tento uphill battle sa dá vyhrať malými krokmi. Treba ukázať pridanú hodnotu a sústrediť sa na ľudí, ktorí sú ochotní počúvať. Keď získame buy-in od jedného z ľudí, ktorí rozhodujú, tak sme vyhrali. Jeho treba podporovať a cez jeho lepšie výsledky, získame pozornosť ostatných.

GTM Improvisation - Ako používať Google Tag Manager

André Heller, mimochodom tohtoročný víťaz za najlepšiu session, nám spravil rýchlokurz používania GTM nástroja. Okrem iného sa diskutovalo o problémoch, s ktorými sa pri práci s GTM bežne stretávame. Ak ste mali niekedy problém s fungovaním auto-eventu pre odoslanie formuláru, tak nie ste jediný. Chybu by mali vyriešiť nasledujúce nastavenia:

  • Odškrtnite check validation v nastavení triggeru
  • Skontrolujte, či iné skripty nezabraňujú spusteniu auto-eventov
  • preverte, či skripty nevracajú hodnotu false alebo e.stopPropagation()
  • povoľte propagation click a submit eventov

Ďalším veľkým problémom, ktorý môže nastať, je používanie jedného kontajnera viacerými užívateľmi. Aby nedošlo k zbytočnym komplikáciam, best practice je využívanie popiskov pri publikovaní novej verzie GTM kontajnera. Pred publikovaním by ste samozrejme mali všetko dôkladne otestovať. Na kontrolu a testovanie vám okrem preview módu, poslúžia Google Chrome rozšírenia dataSLAYER a WASP.