Menu

Marketingovo-slovenský slovník

Výkonnostný marketing používa veľké množstvo skratiek. Vybrali sme tie najdôležitejšie.

BR – bounce rate = miera okamžitých odchodov návštevíkov webu. Naznačuje, že sa k vám dostali omylom alebo prostredníctvom platených klikov. Určite to nie sú hodnotné návštevy.

CPA – Cost Per Action = platba za aktivitu. Používa sa, ak chce inzerent alebo klient získať vyplnenie formulára, registráciu alebo odpoveď na otázku. Zaplatí za toľko používateľov, koľko požadovanú aktivitu vykonalo.

CPC – Cost Per Click = platba za klik. Iný výraz pre PPC.

CPL – Cost Per Lead = platba za mailovú adresu v databáze. Náš pravidelný čitateľ vie, že je najlepšie vybudovať si vlastnú databázu mailov. Pri takejto aktivite môže využiť rôzne formy marketingu a zaplatí za každú mailovú adresu pripísanú do zoznamu.

CPV – Cost Per View = platba za pozretie. Využíva sa pri videoreklamách a môže byť zavádzajúca, ak neviete od ktorej sekundy sa ráta pozretie. Alebo to skúste ako Audi a máte to zadarmo.

CTR – Click-Through Rate = miera preklikov na stránku. Čím je CTR vyššie, tým úspešnejšia je kampaň.

DM – Direct Mail = priame oslovenie zákazníkov prostredníctvom e-mailu, rspt. pošty. V našom prípade ide o e-mailové kampane. Mávame kvalitné CTR a nízke BR, preto sa oplatí PPC.

GDN – Google display network = zobrazovacia sieť Googlu. Všetky stránky, ktoré majú partnerstvo s Googlom a dovolia mu umiestňovať svoje reklamy mimo vyhľadávania. Preto môžete vidieť na niektorých weboch banner so značkou AdWords alebo GoogleAds.

KPI – Key Performance Indicator = Kľúčový ukazateľ výkonnosti. Sú to výsledky, ktoré si firma nastaví ako cieľ určitého obdobia napríklad kampane alebo roka. Väčšinou sú prehnané, aby podporili zápal pracovať na 110%.

PPC – Pay-Per-Click = platba za kliknutie. Je to forma kampane, kedy klient alebo inzerent zaplatí na konci zúčtovacieho obdobia dohodnutú čiastku krát počet preklikov. Úzko súvisí s CTR a BR.

ROI – Return On Investment = návratnosť investície. Najpoužívanejšia skratka zo všetkých skratiek. Ak nemáte ROI, kampaň vám klient oplieska o hlavu. Problém je, že nie všetky kampane majú priamy alebo ľahko merateľný dosah na predaj.

SEM – Search Engine Marketing = marketing vo vyhľadávačoch. Sú to platené reklamy za účelom podpory vo vyhľadávaní. Príkladom je AdWords. Podporené stránk sa zobrazujú ako žlté položky vo vrchnej časti hľadania.

SEO – Search Engine Optimization = optimalizácia pre vyhľadávače. Pomocou SEO nastavíte na vašom webe správne kľúčové slová, aby vás zákazník vedel nájsť v správnom čase a na správnej pozícii vo vyhľadávaní.

Poznali ste všetky skratky? Ktoré vám ešte robia problém? Napíšte nám :)