Menu

Marketingové rady nachádzame vo východných filozofiách a tvrdých číslach

Fascinuje ma Zen-budhizmus. Je to filozofický smer, ktorý hovorí o podstate života aj celého sveta a nenájdete v ňom žiadne negatívne myšlienky. Je čistý a minimalistický. Je všade a zároveň nikde. Preto sa jeho učenie dá aplikovať, napríklad, aj v digitálnom marketingu.


Ku klientom sme otvorení a úprimní

Nasledujeme filozofiu pravdy a čistoty.

gif čistota

Preto klientom ponúkame len relevantné služby, ktoré im presne sedia a naozaj prinesú výsledky. Nepredávame nasilu všetko každému. Možno by sme pár firiem presvedčili na väčší budget do Youtube reklamy, ale ak sa im investícia nemá vrátiť, prečo by sme to robili?

Radšej hľadáme úspech v pochvale od klienta za úspešnú kampaň. To je skvelý pocit. Nedá sa zmerať v číslach, ale práve v takých momentoch sa nás dotýka zenová ideológia – dostávame pozitívnu energiu, aby sme ju mohli posúvať ďalej.

Čo sa zmerať dá, sú KPI. Niekedy je to tvrdá návratnosť investície v ROI, inokedy pozitívna recenzia na sociálnych sieťach a v jedinečných prípadoch aj návšteva prezidenta. Naplniť ich je základ, no vždy sa ich snažíme prekonať. Je to niečo ako náš osobný challenge.

Pri reportoch sme potom spokojní aj my, aj naši klienti. Dáta s výsledkami kampane preložíme do zrozumiteľnej formy a zhustíme do stráviteľného rozsahu. Čím menej dát, tým lepšie, to je opäť príklad čistoty. Naše slovné hodnotenie s odporúčaním, to je zase príklad pravdy.

Aj k sebe sme otvorení a úprimní

Vieme, v čom je naša sila a kde sú naše limity. Jedine tak môžeme silu použiť na posúvanie limitov. Často chodíme na konferencie, čítame blogy, počúvame podcasty, sledujeme videá a zapájame sa do webinárov. Novinky si potom navzájom sharujeme, aby boli všetci členovia tímu stopercentne informovaní.

Sme neustále v rovnováhe.

gif rovnovaha

Nestaráme sa do toho, akí sú ostatní kolegovia. Akceptujeme ich takých, akí sú a neodsudzujeme ich experimenty. Napríklad, keď Martin tri dni nič neje, keď Lukáš do šiestej rána pracuje a už o desiatej je naspäť v práci alebo keď prídem ja s nejakým feng shuei vylepšením.

Zen a marketing majú svoj prienik a my sme ho našli

V poslednej dobe čítam veľa životopisných príbehov zakladateľov spoločností. Nike, Alibaba, Amazon či Tesla, to sú inšpiratívne knihy. Naozaj ma vedia nakopnúť do práce. Potom zase otvorím dielo „Zenová myseľ, myseľ začiatočníka“ od Shunryu Suzukiho a nasávam zenové múdrosti.

Keď si posolstvá z obidvoch svetov dokážete spojiť, vznikne niečo také nádherné ako vlastná úspešná digitálna agentúra.