Menu

Online marketing ku kávičke #5

Google nám doprial nové publiká, MailChimp automatické e-maily, Facebook nové témy. Scammeri nás chceli opäť obrať o osobné údaje. Facebook používa štvrtina planéty.

Užite si posledný predĺžený víkend. Ako inak, než s kávičkou v ruke a našimi novinkami na stole. :)


Podobné publiká i pre Google sieť vyhľadávania

V Google sviatok práce nepoznajú a to sa odráža aj na ich pondelkovej produktivite. Dlhoočakávané “similar audience” je von už aj pre Vyhľadávaciu sieť.

Podobne publika i pre google siet vyhladavania

Publikum vznikne podľa remarketingového zoznamu predchádzajúcich návštevníkov stránky a ich vyhľadávacieho správania. Cielenie bude opäť o niečo jednoduchšie.

Zoznamy sú pravidelne aktualizované. Hneď ako návštevník našu stránku navštívi, bude z publika vyradený.

Testovacie kampane preukázali zvýšenie CTR o 11% a konverzie stúpli dokonca až o 22%! A ako bonus - ušetríme čas prácnym vyklikávaním záujmov.

Milý Google, myslíme, že sa dohodneme :).

MailChimp rozdáva pokročilé nastavenia zdarma

Dobrá správa pre všetkých vášnivých marketérov, ktorí pre svoj biznis využívajú e-mail marketing. MailChimp sa rozhodol sprístupniť automatizované nástroje aj pre neplatiacich užívateľov.

Mailchimp rozdava pokrocile nastavenia zdarma

Čo by ste povedali na zasielanie automatického mailu deň po tom, čo potenciálny zákazník zavrie nákupný košík bez potvrdenia nákupu? Alebo zasielanie uvítacích mailov, prípadne informovaní o stave objednávky? Typov je neúrekom, stačí si len vybrať.

Bezplatný účet je pre používateľov s databázou menšou ako 2 000 odoberateľov. Zasielanie e-mailov by mohlo výrazne dopomôcť tento počet navýšiť a nahnať tým MailChimpu viac platených užívateľov.

Stratégiu MailChimpu kvitujeme a už iba dodáme: Lovu zákazníkov zdar!

Google Docs scam

Automatické maily nie sú vždy však len dobrou správou.

Google Docs scam

Mailovými schránkami sa od stredy šíri scam. Možno aj vám príde správa, že váš kontakt sa s vami rozhodol niečo zdieľať cez Google Docs. Ak ste nič také vo svojom inboxe neočakávali, riaďte sa bežným postupom:

  1. Zachováme pokoj
  2. Na nič neklikáme
  3. E-mail rovno vymažeme

Ak ste dokument očakávali: odporúčame dôverovať, ale preverovať.

Známy hacker vyskúšal, čo sa stane, ak nás zradí zvedavosť a predsa len na e-mail klikneme. Podľa všetkého by sme scammerovi dodali prístup do svojich e-mailových účtov. To nepoteší.

Facebook si mesačne otvorí skoro 2 miliardy ľudí

To je asi štvrtina obyvateľstva Zeme.

Facebook si mesacne otvori skoro 2 miliardy ludi

A denne?

1,3 miliardy. Len si predstavte tú serverovňu!

Mark sa nechal počuť, že je ideálna príležitosť pre rozširovanie komunity aj do oblastí televízie, zdravotníctva a politiky.

Paradoxne, príjmy z reklamy by však mali do roka 2017 zaznamenať pokles. Viac reklám sa už vraj na užívateľské obrazovky natlačiť nedá. Uveríme, až keď (ne)uvidíme. :)

Príležitosť pre nás, marketérov, je najmä v ďalších facebookových platformách ako je video, Instagram, Whatsapp, Messenger alebo virtuálna realita.

Nad naším biznisom sa teda ešte ani zďaleka nezmráka!

Na Facebooku budeme môcť sledovať aj témy

Ešte jedna správa zo stajne modrého giganta. Facebook začal testovať nový spôsob sledovania noviniek.

Na Facebooku budeme moct sledovat aj temy

V niektorých newsfeedoch sa začali objavovať “témy”, ktoré bude možné prihlásiť na odber. Obsah v nich je rozdelený do kategórií a my si budeme môcť vybrať podľa svojich konkrétnych záujmov.

Narozdiel od sledovania jednotlivých stránok, by nám témy mali priniesť všeobecnejší prehľad z viacerých zdrojov. Ten sa v súčasnosti zíde ako soľ.

Ak sa novinka uchytí, sme zvedaví, ako si Facebook poradí s kontroverznejšími témami.

A na záver len tak mimochodom, Facebook spustil “reactions” emotikony už aj pre komentáre! Všimli ste si? :)