Menu

Majte bombastickú marketingovú stratégiu — inšpirujte sa ohňostrojom

Predsavzatia a prejedanie — typické znaky Silvestra. Ale uvedomili ste si, ako blízko má Silvester k marketingovej stratégii?

Táto myšlienka nás zasiahla, keď sme sa vracali domov z polnočného ohňostroja. Hneď vám to vysvetlíme. Ako prvé nás očarilo:

Perfektné načasovanie

gif

Nejde len o to vedieť, ako dlho má váš ohňostroj (či vaša kampaň) trvať, ale aj kedy ju spustiť. Každú jeseň nás o tom presviedčajú mobilní operátori, no tieto pravidlá fungujú aj v iných odvetviach.

Hypersezónny tovar ako petardy, zimné rukavice či zmrzlina sú ďalšími príkladmi. Bombastická marketingová stratégia sa bez správneho timingu nezaobíde. Veľmi dôležitá je však aj:

Synergia

gif Synergický efekt je podľa nudných poučiek „efekt spoločného pôsobenia viacerých prvkov, ktorý je obvykle väčší alebo kvalitatívne lepší než súčet efektov zo samostatného pôsobenia jednotlivých prvkov.“

Po našom to znamená, že keď si kúpite sto rakiet a budete ich odpaľovať jednu za druhou bez stratégie, nikdy nenadchnete publikum natoľko, ako keď ich odpálite spoločne. To isté platí o vašej kampani.

Bežia vám bannery, TV kampaň, Facebook a rádio, no navzájom tieto kanály nespolupracujú? Vyhadzujete peniaze z okna, ich účinok sa nesčítava, ak vaša kampaň nemá:

Správne umiestnenie

gif Vidíte? Tento ohňostroj nie je najväčší na svete. Nie je pravdepodobne ani ten najkrajší. Je však strategicky umiestnený a preto pôsobí na divákov úžasne silno. Dokonca si dovolíme tvrdiť, že niekde úplne inde by tento ohňostroj vyznel trápne. Ale tu nie. Tu je nádherný.

Ak chcete mať bombastickú marketingovú stratégiu, bez plánovania médií sa nezaobídete. Čo z toho, že máte skvelú ideu, ak ju nemôžete správne doručiť? Nájdite Eiffelovku ku svojim petardám. Máte nádherný produkt? Dajte fotky na Facebook! Predávate službu? Emotívna video-reklama!

Šťastný nový rok ☺ gif