Menu

Mailingy? Takto už nie!

Vyvarujte sa piatich vecí, ktoré váš mailing totálne zničia.


Aj e-mailový marketing sa vyvíja. Rovnako ako iné online odvetvia, ovplyvňujú ho digitálne trendy a správanie používateľov na internete. Marketéri tento vývoj sledujú a prispôsobujú sa mu.

Vy ho sledovať nemusíte, pretože máte nás. Stačí, ak sa vyvarujete týchto piatich chýb:

Chýbajúce unsubscribe tlačidlo

Pre mnohých je to banalita, vo väčšine nástrojov dokonca povinné políčko. Napriek tomu, firmy ešte stále posielajú mailingy bez možnosti odhlásiť sa z odberu.

Poháňa ich strach zo straty leadov, no efekt je presne opačný – ak má používateľ možnosť vyčiarknuť sa zo zoznamu, stále môže mať záujem o vaše produkty. Neustálym bombardovaním nechcenými newslettermi tento záujem stráca.

Navyše, miera odhlásenia môže byť veľmi cenným zdrojom informácií. Ak sa vám unsubscribuje veľké množstvo ľudí, je to signál, že na vašich mailoch je niečo v neporiadku. Môžete to zmeniť a zlepšiť svoju stratégiu.

Marketing v dnešnej dobe je hlavne o konverzácií so zákazníkom. Odhlásenie sa z odberu je veľmi jasný signál. Jeho ignorovaním ostávate v minulosti a to vašej značke neprospeje.

Nejednoznačné CTA

Hlavným cieľom mailovej kampane je dostať ľudí na web. Používateľ sa však preklikne len vtedy, keď vášmu posolstvu rozumie. Ak mu ponúknete priveľa možností, zbytočne ho zmätiete.

Človek si z veľkého počtu možností vyberá ťažšie. Navyše to vyzerá, akoby ste si nevedeli vybrať tú najlepšiu ponuku.

Aj kúpychtivého zákazníka môžete stratiť. Základné pravidlo znie: jedna kampaň môže mať len jeden cieľ.

„Kliknite a prihláste sa na náš workshop“ alebo „Získajte zľavu 20%“ či „Stiahnite si náš e-book“ – jasná správa, jedno tlačidlo a hromady preklikov.

Neresponzívny dizajn

Tie štatistiky počúvate z každej strany – nadpolovičná väčšina používateľov si otvára maily v mobile. A to znamená, že máte proti sebe širokú škálu displejov rôznych veľkostí, tablety, fablety... Bolo by naivné myslieť si, že práve váš mail bude výnimka. Radšej sa poriadne pripravte.

Vyrobiť responzívny newsletter zaberie šikovnému grafikovi a programátorovi len pár minút a vám to získa stovky stratených preklikov. To je slušný pomer, no nie?

Rovnaký mail pre všetkých

Rovnoprávnosť je super, ale nie v mailingoch. Väčšia databáza je vždy zložená z rôznych skupín ľudí – od mladých mamičiek cez podnikateľov v strednom veku až po dôchodcov.

Leady musíte segmentovať, a to čo najpodrobnejšie. Kvalitná databáza mailov musí obsahovať triediace prvky, inak posielate trištvrte mailov rovno do koša.

Najmodernejší trend v tejto oblasti sú personalizované maily, ktoré poznajú človeka ako vlastnú dlaň – vedia nájsť jeho meno, adresu aj záujmy. A podľa toho mu ponúkajú produkty či len prianie k meninám.

Nazývame to „dynamická tvorba obsahu“ alebo aj marketingová automatizácia.

Žiadne meranie

Tým pádom žiadne výsledky ani optimalizovanie. Nelejte peniaze do kampaní zbytočne, nasaďte si základné metriky a sledujte situáciu.

Miera otvorenia vám povie, či máte dobre napísaný predmet mailu a dôveryhodného odosielateľa. Miera prekliku zase odhalí chyby v texte alebo dizajne. Bounce rate bude odpovedať na problémy s webom. A pokiaľ sa človek dostane až k nákupu, ste bez problémov.

V každom slušnom mailingovom nástroji sú základné štatistiky dostupné a prepojenie s Google Analytics je na jeden klik. Neexistuje tým pádom žiadna výhovorka, prečo by ste tieto dáta nemali merať.