Menu

Kam sa oplatí umiestňovať reklamu v roku 2015?

Ktoré mediálne formáty by ste mali využívať v novom roku?

Stále viac sa oplatí investovať do videoformátov

Online video je približne 15krát lacnejšie ako spot v televízii. Napriek nízkej cene dosahuje obrovské výsledky — až 85.2 percenta užívateľov si vyskakujúcu reklamu pozrelo, vraví prieskum od spoločnosti Com Score.

Iný výskum zisťoval mieru engagementu užívateľov pri online videu oproti televíznej reklame. Viac než 58% opýtaných dalo na prvé miesto digitál. Z televíznej reklamy je priemerný predpoklad 1% návštev na webe.

Mobily, mobily everywhere

Všetky štatistiky ohľadom mobilov majú stúpajúcu tendenciu. Užívatelia trávia na mobiloch stále viacej času a smartfóny sa neustále vyvíjajú. Každým rokom viac nahrádzajú plnohodnotné počítače po pracovnej aj nákupnej stránke.

Dopyt po reklamách v smartfónoch a aplikáciách by v roku 2015 mali narásť až o 48% podľa Inbound Now. Tento nárast je spôsobený jednoduchosťou sledovania užívateľského správania sa. Mobil je pre zákazníkov najpraktickejší nástroj a trávia s ním drvivú väčšinu dňa. Preto vieme presne odsledovať ich požiadavky a uspokojiť ich.

Večne živé sociálne médiá

Sociálne médiá zostanú aj v ďalšom roku podstatnou zložkou online marketingu. Podľa Dava Kerpena z Likeable Social bude LinkedIn hlavný nástroj pre B2B marketing, čo nie je až také prekvapivé.

Zaujímavé je, že k zákazníkom v B2C sektore bude podľa neho najvhodnejšie hovoriť cez Instagram. V súčasnosti už veľké zahraničné značky testujú reklamy na tejto platforme. Ak sa ukáže, že fungujú, Instagram spustí reklamy pre všetkých.

Bannery ešte nejdú do výslužby

Hoci sme písali o videoreklamách a social ads, stále na trhu existujú tradičné bannery. Veľa marketérov ich už odpísalo, no bannery si takmer 5 rokov držia stabilnú mieru prekliku tesne pod jedným percentom. Rovnakej hladiny by sa mali držať aj v nadchádzajúcom roku. Tento formát je stále vhodný hlavne pre menšie budgety, ktoré si nemôžu dovoliť napríklad videoreklamu.

Ak chcete radu ušitú na mieru, zavolajte nám ☺ Sledujte náš Facebook, Twitter alebo nám napíšte mail.