Menu

Inšpiruj sa rečníkmi Digital Rulezz 2017

Na záver roka sme mali možnosť zavítať na najväčšiu slovenskú konferenciu z oblasti digitálneho a online marketingu - Digital RULEZZ, ktorá je organizovaná pravidelne už 7 rokov.

Stretlo sa tu množstvo ľudí z digitálnej brandže, snáď s výnimkou tých, ktorí už mali konferencií za minulý rok plné zuby alebo mali dôležitejšie pracovné povinnosti ☺. Kto nestihol, môže s nami nahliadnuť do niektorých prezentácií.


Už od úvodných sekúnd to mali organizátori našliapnuté. V hlavnej sále hotela DoubleTree by Hilton bol na širokouhlej panoramatickej obrazovke spustený uvítací spot so slušným hudobným podmazom. Po niekoľkých minútach prišiel na pódium moderátor, spoluorganizátor a zakladateľ Peťo Šebo, sprevádzaný “víťaznou” hudbou, ktorá mala signalizovať zrejme aj to, kam sa konferencia za posledných pár rokov dostala.

Nadupané prednášky

Gro konferencie a sprievodných workshopov tvorili renomovaní spíkri z viacerých kútov sveta a známych spoločností ako napr. Uber, LinkedIn, Google či Spotify. My sme mali možnosť vidieť väčšiu časť doobedných prednášok a poobede sa zúčastniť workshopu Michala Krivičku.

Príbeh UBERu

Hlavný blok prezentácií otvoril ako prvý Tomáš Peťovský z Uberu. Ten poodhalil procesy v pozadí, ktoré firmu posúvajú vpred. Ako vznikli ďalšie zaujímavé služby v spojitosti s prepravou, napr. Uber Eat (dovoz jedál), Uber Pool (prevoz viacerých ľudí, ktorí si delia medzi sebou náklady za jazdu) a ako sa Uber udomácnil vo svete. Veľmi zaujímavé bolo vidieť v skratke celý proces rozvoja služby v rámci celého sveta, resp. konkrétnych miest.

Zbieranie dát s AI

Po ňom prišiel na pódium Damian Huba z Google, ktorý má na starosti platformu DoubleClick. Porozprával o vplyvoch na používateľské správanie, o zbere dát prostredníctvom Machine Learning Engine a o dnešnom spôsobe oslovovania potenciálnych zákazníkov s pomocou AI.

Synergia digitálu v podaní Wavemakeru

Následne sa slova ujal Nick Vale zo spoločnosti Wavemaker z WPP , ktorá rebrandovala z pôvodného MEC. Nick priniesol zaujímavý pohľad na súčasný digitálny svet. Táto prednáška pekne demonštrovala ako staré súvisí s novým, nadväzuje na seba a vzájomne sa prepája.

Ako tvoriť obsah na LinkedIn

Jason Miller z LinkedIn sa rozrečnil o tom, ako vytvárať atraktívny content, ktorý osloví relevantnú cieľovku. Porozprával o jeho tvorbe s prihliadnutím na dnešné správanie používateľov (čitateľov) - a ako sa zmenilo. V prezentácii zazneli viaceré porovnania parametrov, ktoré vplývajú na čítanosť článku či headlinu.

Zdôraznil, že A/B testing by mal byť vždy povinnou jazdou. Niektoré výsledky boli prekvapujúce a len zdôraznili potrebu testovania svojich hypotéz, a to nielen pri tvorbe obsahu, ale vo všetkých formách komunikácie. Dostať ho z pódia bola pre Peťa riadna fuška ☺.

#dnesprezentujem

Igor Záhradník z DayByMe bližšie predstavil, čo všetko sa skrýva za hashtagmi #dnesjem, #dnesnosim či #dnescestujem. Počas svojho času nás cez case studies oboznámil, ako krásne sa dá využiť 100 % user generated content. Ich sledovanosť im môže závidieť nejeden instaguru.

Trendy roku 2018

Zaujímavá bola prezentácia Tomáša Pflanzera z Kantáru, ktorý prešiel trendy, ktoré na nás čakajú v roku 2018. Viac napovie samotná prezka:

Trendy 2018+ for Digital Rulezz SK from Tomas Pflanzer

Slova sa zhostil tiež sám Peťo Šebo a porozprával o tom, ako sa rodila a realizovala úspešná kampaň na otvorenie študentských účtov v Tatra banke.

A ako to vyzerá, keď úspešne oslovíte cieľovku 15-28 rokov? Aj so zaujímavou dotáciou zo strany klienta, keď na každom účte pristálo 30 EUR, kampaň dosiahla výsledok v podobe viac ako 15 000 nových účtov.

Tiež nás veľmi zaujali virálne videá Slováka žijúceho už 20 rokov v Big Apple, Michala Krivičku, z malej agentúry Thinkmofo. Kto ho nepoznáte, pozrite sa na video s názvom Marketing a čo ma na ňom serie, ktoré vam zaberie presne 2:18 min. Najznámejšie virálne videá prikladáme:

Michal ďalej rozprával o procesoch, ktoré stoja za vznikom virálneho videa. Humorné situácie, ktoré zažili s klientmi a tiež chyby, ktoré urobili pri niektorých projektoch, sa stali ponaučením a posunuli ich vpred. Dôležité je, aby ste vždy počúvali svoj vnútorný hlas a nenechali sa úplne vtiahnuť do klientovho sveta tak, že stratíte nadhľad.

Na druhej strane, ak sa aj udeje nejaká chyba, treba si ju priznať a poučiť sa z nej. Ako sa hovorí: Najlepšie je, keď sa učíme na chybách druhých. Ale pravda je, že tú vlastnú si zapamätáte najviac :)

Organizácia, ktorá pokojne obstojí aj budúci rok

Okrem samotných prednášok je potrebné spomenúť dobre zvládnutú organizáciu, zabezpečenie občerstvenia a tiež projekciu, ktorá prebiehala na niekoľkých obrazovkách vo vestibule. Trochu zvláštne však vyznel pokus o prezentovanie niektorých spoločností v priestoroch občerstvenia.

Ten, kto mal nastavený správny time managment, si mohol odniesť z tohtoročných Digital Rulezz veľmi veľa informácii, vrátane nových kontaktov. Budúci ročník si opäť nenecháme ujsť a každý nadšenec do digitálu na slovenskom území by mal nasledovať náš príklad. Ak sa teda všetci stihneme adaptovať a nezomrieme :)