Menu

Google spustil nové rozšírené textové reklamy v AdWords

Na prelome mája a júna Google oznámil najrevolučnejšie zmeny v histórii Google AdWords. Napísali sme o nich aj článok a dnes ich konečne môžeme vyskúšať!


Zmeny v počte znakov sú on-air!

Od stredy 27.7.2016 je vo všetkých účtoch Google AdWords dostupný nový formát textovej reklamy.

Po novom nebude striktný limit na dĺžku textov 25 znakov v nadpise a 2x35 znakov v popise. Nadpis bude zložený z dvoch častí po max. 30 znakoch a jeden súvislý popis bude dlhý 80 znakov. Mení sa aj zobrazená URL adresa, kde sa za doménu dopĺňajú dve časti po 15 znakov oddelené lomkou.

Predbežné výsledky z testovania hovoria o lepších výsledkoch, miestami až o 20%. Je to celkom pochopiteľné, texty teraz môžu byť viac kvetnaté a popisné. Naráža to však na pôvodnú myšlienku AdWords - v texte zhrnúť len to najdôležitejšie.

Môže sa stať, že stále budú fungovať kratšie texty ako tie v maximálnej dĺžke obsahujúce veľa prívlastkov.

Zatiaľ budú súčasne bežať pôvodné aj nové, rozšírené reklamy. Kampane so starými textami sa budú dať nastavovať do 26.10.2016, po tomto dátume ich už síce nevytvoríte, ale prv schválené reklamy sa ešte budú zobrazovať. Očakávame, že na konci roku 2016 budú pôvodné textové reklamy úplne zrušené.

screenshot adwords

Ako vidíte, nový formát reklamy je úplne totožný na počítači aj na mobile. Do teraz Google na mobilných telefónoch reklamu skracoval o druhý popisný riadok.

Google tak postupne spúšťa všetko, čo predstavil a avizoval. V rámci zmien nás ešte čaká samostatný bidding pre tablety a nový vizuál Google AdWords. Viac o pripravovaných zmenách si môžete prečítať v Martinovom článku.