Menu

Google Now je váš osobný asistent. Po novom aj personalizovaný novinový stánok

Algoritmicky vyberané správy podľa vašich záujmov priamo vo vašom telefóne. Táto veta by pred desiatimi rokmi znela ako utópia.


Google zarába vďaka premakaným reklamným produktom, no pre svoje reklamy potrebuje publikum. A aby pritiahol publikum, musí mu dať služby zadarmo, ktoré sú navyše brutálne užitočné. Google Now je jedna z takýchto služieb..

Okrem toho, že si doňho môžete dať widgety – tzv. karty – s predpoveďou počasia či to-do listami, môže vás napríklad aj upozorniť na to, kedy máte vyraziť z domu na pracovné stretnutie.

Správny čas vyráta vďaka tomu, že v kalendári vidí miesto vášho stretnutia, vďaka mapám vie, aká je na cestách situácia a samozrejme vie aj to, aké je počasie. Notifikáciu o včasnom odchode vám dokáže poslať aj do vašich smart hodiniek.

smart watch gif zdroj

Veľkou novinkou sú práve personalizované správy. Na základe vášho vyhľadávania identifikuje, ktoré témy vás zaujímajú. Čím viac noviniek vyhľadávate, tým múdrejší váš Google Now bude. Jeho učenie urýchlite, keď mu poviete, ktoré zdroje a témy sa vám nepáčia.

google now screen 1

google now screen 2

Môže sa zdať, že touto službou Google kanibalizuje na inom svojom produkte – Google News. Na tom však nezáleží, pretože Google má jediný cieľ. A tento cieľ sa nezmenil od vzniku médií. Udržať pozornosť užívateľa čo najdlhšie, aby sme mu mohli ukázať čo najviac reklám. Personalizovaný obsah nás udrží na obrazovke dlhšie. Donúti nás častejšie sa vracať do aplikácie.

Tento cieľ sleduje nielen Google ale aj Facebook, Instagram, Twitter... Každá jedna platforma, ktorá je závislá od masy užívateľov. Kým v minulosti mohli televízie, rádiá a noviny maximálne robiť rubriky zaujímavé pre rôzne skupiny čitateľov, dnes môžu médiá písať kvalitný obsah a o distribúciu sa postarajú algoritmy. A marketéri sa môžu tešiť na ešte presnejšie cielenie.