Menu

Google Display Network ukončuje podporu flashových bannerov

Pripravte sa na zmeny, ktoré ovplyvnia vaše výkonnostné kampane.


O smrti flashu sme už písali. Dokonca sme vás upozornili, ako sa na jeho smrť pripraviť. Google mu zasadil ďalší úder, keď pred pár dňami oznámil prechod všetkých reklám v sieti GDN do formátu HTML5.

Čo všetko je Google Display Network

GDN je reklamná sieť viac, než dvoch miliónov stránok, ktorá vraj zasahuje až deväťdesiat percent používateľov internetu. Oslovuje ich počas prehliadania webu.

Možnosti inzercie sú:

  • textové reklamy

  • displejové reklamy

  • rich media - zvuky, gify, vyskakovacie okná, hry

  • video reklamy

K svojim cieľovým zákazníkom za môžete dostať pomocou kontextuálneho cielenia, remarketingom alebo si vybrať konkrétne umiestnenia reklamy.

Vypínajte flashové kampane v GDN

V kalendári si poznačte dátum 30. jún 2016. Od toho momentu nebude Google prijímať nové displejové reklamy s flashovým obsahom. Rozbehnuté kampane ešte nejaký čas budú funkčné.

Vypnú sa až 2. januára 2017. Prvý pondelok budúceho roka bude tak pre flashové reklamy posledným klincom do rakvy. Odporúčame vám si všetky vizuály prekonvertovať už v predstihu. Spoliehať sa na automatickú konverziu v nástrojoch Googlu vám neodporúčame.

Podľa vyhlásenia Google pôjde teraz len o displejové formáty, video reklama zatiaľ nebude týmito zmenami ovplyvnená.

Konvertuje flash na HTML5

Zatiaľ neexistuje spoľahlivý nástroj na priamu konverziu flashu do HTML5, preto je najlepšie bannery vyrobiť a nasadiť nanovo.

S optimalizáciou animácií a dátového objemu bannerov môžete mať ťažkosti, ak si ich nedáte vyrobiť u profíkov. Môžete skúsiť nástroj Swiffy od developerov z Googlu alebo si prečítať viac nápadov v AdWords pomocníkovi.

Nemáte na optimalizáciu vôbec čas? My sa o ňu radi postaráme.