Menu

Google certifikáty nestačia

Na vzdelávaní členov paravan tímu si dávame záležať. Ako agentúra sme partneri Googlu aj Etargetu. No nestačí to.


Veľakrát sme už spomínali, že Google či Facebook prezentujú svoje reklamné nástroje ako veľmi jednoduché. Stačí, ak nalejete dosť peňazí a ono to pôjde. Ale čo ak nemáte toľko peňazí? Alebo ste ich už naliali, no stále to nejde? Pomôže vám k tomu certifikačný test AdWords?

Mať Google certifikát je ako mať kurz účtovníctva – získate veľa teoretických poznatkov o komplexnej téme. Pomôže vám to zorientovať sa, no nezískate skúsenosti. Tie si musíte jednoducho oddrieť.

Skúsenosti sú ingrediencia, ktorá násobí silu vedomostí. Nie je majstrovstvo poznať všetky reklamné nástroje a nasúkať ich všetky do jednej kampane. Vedieť vybrať tie správne, nastaviť ich a vyťažiť z nich maximum je to, čo pomáha klientom zarábať.

knowledge vs. experience Zdroj obrázka

Performance špecialista by mal byť v prvom rade marketér, nie len chodiaca encyklopédia. Dôležitou súčasťou marketingu je rozumieť spotrebiteľom – poznať ich vyhľadávacie patterny, rozumieť rôznym demografickým skupinám a ich potrebám, mať všeobecný prehľad o biznise...

Zároveň by mal vedieť vysvetliť dáta, ktoré reportuje. Prečo vyzerajú takto? Ako môžu byť lepšie? Čo na ne vplýva? Mal by si vedieť obhájiť každé svoje rozhodnutie – definovanie slov, negatívnych slov, cieľové skupiny... A mal by nielen sledovať, ale aj vedieť popísať zmeny, ktoré sa v reklamných nástrojoch pravidelne dejú. Toto sa z AdWords certifikácie nedá naučiť.

Len v roku 2015 sa týchto zmien udiali stovky. Niektoré sú len dizajnové úpravy v nástrojoch, iné ovplyvňujú samotný algoritmus zobrazovania reklám. Čo znamená konkrétna zmena? Ako to ovplyvní beh kampaní? Čo to znamená pre klientov budget? Tie zásadné novinky nájdete tu.

Samozrejme, byť certifikovaným partnerom má veľa výhod – prednostný support v riešení problémov s Googlom či vlastný account manažér vo Facebooku. Je to benefit pre našich klientov, ktorý radi a často využívame.

No v prvom rade sme marketéri, až potom performance špecialisti. Našou úlohou je pomocou know-how, skúseností a vedomostí získať maximum možných výsledkov z klientovho budgetu. Samotné certifikáty sú len malou časťou nášho portfólia.