Menu

Google Analytics - kompletný návod

Nepočuli ste ešte o Google Analytics? Poznáte ho, ale neviete presne na čo slúži? Neviete ako ho správne nastaviť a pracovať s ním? Tak tomu je koniec. V nasledujúcich riadkoch tohto Google Analytics manuálu sa dozviete všetko podstatné!

Článok je rozdelený do nasledujúcich kapitol:

Čo je Google Analytics?

Google Analytics je webový nástroj, ktorý vám umožňuje zbierať a sledovať dáta o návštevách a návštevníkoch vašej webstránky. Dovoľuje vám zbierať a analyzovať informácie o všetkom, čo si len dokážete predstaviť - odkiaľ ľudia prišli na váš web, čo robili v priebehu jeho prehliadania, či nakúpili respektíve poslali formulár až po detailné informácie o užívateľoch.

Rozhranie Google Analytics je rozdelené do štyroch hlavných sekcií:

  • Publikum - kto navštevuje vašu stránku.
  • Akvizícia - ako sa dostávajú ľudia na vašu stránku.
  • Správanie - čo robia návštevníci na stránke.
  • Konverzie - vykonané akcie (udalosti), ktoré chcete, aby na stránke návštevníci spravili.

Každá z týchto sekcií je užitočná pre rôzne účely a pomôže vám pri optimalizácií reklamných kampaní, rozhodnutiach kam investovať peniaze, vylepšeniach webovej stránky a identifikácií vašich zákazníkov.

Prečo musíte mať na svojej stránke Google Analytics?

Zamyslite sa teraz, prosím, nad tým, prečo máte webovú stránku. Pravdepodobne ste do jej vývoja vložili svoj čas aj peniaze. Robili ste to určite s nejakým zámerom. Plní vaša stránka tento zámer alebo ju máte skôr na okrasu? Viete kde je problém alebo blúdite ako slepí?

Prečo používať Google Analytics

Dôvodov prečo stránka nemusí prinášať výsledky podľa vašich predstáv môže byť viacero. Google Analytics vám môže pomôcť identifikovať tie najdôležitejšie. Stáva sa nám, že naši klienti nám napíšu, pretože nie sú spokojní s výsledkom kampane. Pri káve však zistíme, že sú skôr sklamaní z vlažných výsledkov, ktoré má ich stránka. Majú málo dopytov, nákupov a nikto nevypísal ich formulár.

Spoločne však prídeme na to, že kampaň funguje dobre a problém je skôr v celkovom nedostatku návštev na ich webe. Toto je spôsobené väčšinou neefektívnym bačovaním s marketingovým rozpočtom. Niektorá reklama, ktorú nakúpili nefunguje vôbec, iná funguje slabo. Presunutím týchto peňazí do lepšie fungujúcej reklamy vieme dostať výsledky na požadovanú úroveň.

Niekedy problém nie je v nedostatku návštevníkov. Stáva sa, že návštevníci cestu na web nájdu, ale stratia sa niekde cestou k dopytu alebo nákupu. Aj toto je v Google Analytics dobre vidieť. Na vašu homepage príde 1000 ľudí. Na kontaktnú stránku sa však dostane iba 100. Do košíka vloží tovar iba 15 z nich.

Ktorá stránka spôsobuje tento odpad? Kde sú skryté odkazy, na ktoré majú ľudia klikať? Uľahčujete návštevníkom nákup, alebo je niekde miesto, cez ktoré sa nevedia dostať ďalej? Takéto slepé uličky sa do stránok dostávajú pravidelne. Dôležité je ich čo najskôr nájsť a odstrániť alebo presmerovať.

Otázky, na ktoré si budete vedieť odpovedať, ak budete používať Google Analytics:

  • Koľko ľudí navštevuje moju stránku?
  • Kde žijú moji návštevníci?
  • Aké sú ich záľuby?
  • Aké stránky posielajú návštevy na moju stránku?
  • Z ktorých marketingových kanálov mám najviac návštev?
  • Ktoré stránky na mojom webe sú najpopúlarnejšie?
  • Z koľkých návštevníkov stránky sa stali platiaci zákazníci?
  • Odkiaľ prišli zákazníci a ako sa pohybuju na mojej webstránke?
  • Ako môžem zlepšiť rýchlosť webstránky?
  • Ktoré články na blogu majú návštevníci najradšej?
    ...

Ako nasadiť Google Analytics?

Ako prvé budete potrebovať Google Analytics účet. Ak máte vytvorený Google účet pre Gmail, Youtube, Google Drive, Google Kalendár alebo Google+, tak na nastavenie Google Analytics môžete využiť práve tento účet. Ak účet ešte nemáte alebo z nejakých dôvodov chcete mať Analytics na novom, jednoduchým procesom vytvoríte nový.

Na domovskej stránke Google Analytics kliknite na Prihlásiť sa alebo Vytvoriť účet.

Po prihlásení vás privíta stránka s tromi krokmi, ktoré je nutné spraviť, aby ste mohli začať analyzovať návštevnosť svojich stránok.

Po kliknutí na tlačidlo registrovania, vyplňte informácie o vašej stránke. Názov účtu pomenujte podľa spoločnosti – napr. paravan interactive. Názov webových stránok, ako už pomenovanie napovedá, podľa webovej stránky – napr. paravan.sk a do ďalšieho povinného políčka doplňte URL adresu webstránky. Aby ste videli prehľad porovnávajúci vašu webstránku s ostatnými podobnými stránkami v odvetví, vyplňte relevantnú kategóriu priemyslu a zaškrtnite všetky políčka v nastaveniach zdieľania údajov. Dáta sa musia zobrazovať v správnych dňoch a časoch (napr. aby nezapočítavalo dáta z piatka do soboty). Preto je potrebné nastaviť správne časové pásmo prehľadov.

Potvrdením vašich údajov sa dostanete na stránku so zmluvnými podmienkami Google Analytics, ktoré musíte ešte odsúhlasiť. Teraz už máte vytvorený Google Analytics účet. Aby ste však videli aj dáta, je nutné na webstránku (a všetky podstránky) nasadiť tzv. Trackovací kód, ktorý bude odosielať dáta do Google Analytics. Tento kód uvidíte hneď ako ste súhlasili so zmluvnými podmienkami. Spôsobov ako ho dostať na stránku je viacero, záleží ako bola stránka vytvorená.

Ako založiť nový účet v Google Analytics (video):

V prípade, že máte vlastnú HTML stránku, vložte tento kód pred uzatváraciu </head> značku, na každú stránku, ktorú chcete sledovať (napr. paravan.sk, ale aj paravan.sk/ppc-reklama-na-google/ atď.). Druhou možnosťou je, že vaša stránka bola vytvorená pomocou CMS systému (WordPress, Joomla, ModX, Drupal a pod.), a vtedy je to ešte jednoduchšie. Stačí si stiahnuť Analytics plugin, ktorých je na výber veľké množstvo, a do pluginu vložíť vaše Google Analytics ID.

Ďalšou možnosťou je nasadenie kódu pomocou Google Tag Managera. Tento nástroj bol vytvorený spoločnosťou Google pre zjednodušenú správu trackovacích kódov. Jeho nastavenie sa môže zdať o niečo zložitejšie, ale ak používate viacero kódov je na nezaplatenie. Viac info o ňom sa dozviete tu.

Ak ste úspešne implementovali kód do stránky, odporúčame skontrolovať či dáta naozaj zbierate. Prihláste sa do vášho novovytvoreného Analytics účtu. V bočnom panely vyberte sekciu „V reálnom čase“ a kliknite na prehľad. V novom okne alebo v inom internetovom prehliadači si otvorte vašu webstránku a zároveň sledujte, či vás Google Analytics odmeria. V tejto chvíli by ste vidieť aspoň jedného užívateľa na vašej stránke.

(Názorná ukážka: Kontrola zberu dát do Google Analytics)
Kontrola zberu dát do Google Analytics

Štruktúra Analytics zobrazení

Po úspešnej implementácii trackovacieho kódu, vám ako prvé odporúčam vytvoriť štruktúru zobrazení, ktoré zaistia vášmu účtu poriadok a zamedzia strate dát pri zmenách v nastaveniach.

Štruktúru tvoria tri zobrazenia:

  1. Nefiltrované zobrazenie - základné zobrazenie, ktoré slúži na zber všetkých dát. V tomto zobrazení nebudete robiť žiadne pokročilé úpravy. Ide hlavne o to, aby ste mali v budúcnosti nazbierané všetky dáta.

  2. Testovacie zobrazenie - ak sa snažíte odfiltrovať dáta, ktoré skresľujú vaše metriky (napríklad spam, roboty a pod.) alebo robiť pokročilejšie nastavenia, dobrým zvykom je vytvoriť tzv. testovacie zobrazenie a vyskúšať, či všetko funguje tak ako má. Mimochodom, odporúčam prečítať tento super článok ako odfiltrovať spam z google analytics reportov.

  3. Master zobrazenie - otestované filtre a nastavenia by ste mali nasadiť do hlavného zobrazenia, ktoré budete najčastejšie používať pri získavaní informácií o vašej stránke. Keď robíte AdWords reklamu, práve toto zobrazenie by malo byť prepojené s vašim AdWords účtom. Jednotlivé zobrazenia vytvoríte v sekcii: Správca - Zobrazenia - Vytvoriť nové zobrazenie

(Názorná ukážka: Vytvorenie nových zobrazení)
Štruktúra Analytics účtu

Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics

Predtým ako začnete sledovať štatistiky stránky v prehľadoch, ktoré Google Analytics ponúka, ukážem vám,čo by ste nemali zabudnúť nastaviť a skontrolovať.

Účet - Nastavenia účtu - Nastavenia zdieľania údajov

Skontrolujte, či máte zaškrtnuté všetky políčka pre zdieľanie údajov. Údaje sa používajú na zlepšenie systému AdWords a Analytics. Po ich povolení bude AdWords lepšie vykonávať optimalizáciu na základe konverzií a v Analytics budete môcť sledovať benchmarking. To znamená sledovať a pochopiť pozíciu vašej firmy v odvetví.

(Názorná ukážka: Nastavenie zdieľania údajov)
Nastavenie zdielania údajov v Google Analytics

Vlastníctvo - Nastavenia vlastníctva

V nastaveniach vlastníctva nezabudnite nastaviť predvolené zobrazenie na Master, ktoré ste vytvorili v predchádzajúcich krokoch. Z predvoleného zobrazenia budú potom všetky prepojené služby ťahať dáta (napr. Google AdWords). Ďalej skontrolujte kategóriu odvetvia, aby ste sa v benchmarkových prehľadoch mohli porovnáť s firmami vo vašom odvetví.

Zapnite prehľady demografických údajov a záujmov, vďaka ktorým sa sprístupnia údaje o veku, pohlaví a záujmoch (prehľad nájdete v sekcii Publikum - Demografické údaje, Záujmy).

Taktiež zapnite rozšírené priraďovnie odkazov. Umožní vám to vidieť mapu toho, kam ľudia v rámci stránky klikajú. Aby ste však túto klikmapu videli priamo na stránke, musíte mať nainštalované Google Chrome rozšírenie.

(Názorná ukážka: Google Analytics klikmapa)
Google Analytics - inpage analýza

Úprimne však poviem, že klikmapa od Google Analytics nie je veľmi presná.Na sledovanie interakcie návštevníkov stránky odporúčam nástroje ako Hotjar alebo CrazyEgg.

Posledným krokom pri nastavovaní vlastníctva je prepojenie Search Console (predtým nazývané Webmaster Tools) s Google Analytics. Toto prepojenie vám umožní sledovať cez ktoré kľúčové slová, použité v Google vyhľadávači sa ľudia dostali na vašu stránku. Ak ešte nemáte vytvorený Search Console účet, odporúčam si ho čo najskôr založiť.

(Názorná ukážka: Nastavenie vlastníctva)
Nastavenie vlastníctva v Google Analytics

Vlastníctvo - Informácie o sledovaní - Zhromažďovanie údajov

V nastaveniach zhromažďovania údajov pre inzertné funkcie zapnite funkciu remarketing. Jej aktiváciou docielite, že v Google Analytics budete môcť pomocou segmentov vytvárať veľmi špecifické remarketingové publiká pre vaše AdWords kampane. Aj keď nemáte zatiaľ spustenú žiadnu kampaň, odporúčam vytvoriť hneď na začiatku publikum, ktoré bude zbierať všetkých návštevníkov vašej stránky. Toto publikum budete môcť využit hneď ako sa rozhodnete spustíť remarketingovú kampaň a nebudete musieť čakať na zber dát.

Veľmi dôležité informácie, ktoré vám Analytics môže poskytnúť sú vek, pohlavie a záujmy vašich návštevníkov. Okrem povolenia prehľadov demografických údajov v nastaveniach vlastníctva, musíte taktiež zapnúť funkcie na vytváranie prehľadov inzercie. Až teraz budú tieto dáta o návštevníkoch prístupné.

(Názorná ukážka: Nastavenie zhromažďovania údajov pre inzertné funkcie)
Zhromažďovanie údajov pre inzerentné funkcie v Google Analytics

Vlastníctvo - Informácie o sledovaní - Nastavenie relácie

Predstavte si nasledujúci scenár. Návštevník príde na stránku, klikne na video a 40 minút ho sleduje bez akejkoľvek interakcie so stránkou. Po skončení videa klikne na kontaktnú stránku a opustí web. V prípade, že dĺžka relácie je nastavená na 30 minút, Analytics vyhodnotí, že užívateľ prišiel na stránku a po hodine sa vrátil (pretože hodinu nemal žiadnu interakciu). Takže priradí k tomuto scenáru 2 relácie (chápte ako návštevy). Aby to Analytics bral ako jednu návštevu, musíte nastaviť dĺžku relácie minimálne na 41 minút.

Ak na vašom webe sa nenachádzajú takéto dlhé videá, dĺžku relácie nechajte prednastavenú na 30 minút.

(Viac informácií o metrikách nájdete v podkapitole základné metriky.)

(Názorná ukážka: Nastavenie dĺžky relácie)
Nastavenie dĺžky relácie v Google Analytics

Vlastníctvo - Informácie o sledovaní - Zoznam vylúčených sprostredkovaní

Google Analytics nie je úplne dokonalý a môže sa stať, že aj vašu vlastnú stránku pri istých okolnostiach môže zahrnúť do zdrojov, z ktorých ľudia prišli na web. Aby ste tomu zabránili, skontrolujte či vo vylúčených sprostredkovaniach máte pridanú svoju doménu. K tejto téme mám pre váš ďalší skvelý článok na prečítanie: Referral návštevy - jediný zdroj konverzií v Google Analytics?.

(Názorná ukážka: Nastavenie zoznamu vylúčených sprostredkovaní)
Zoznam vylúčených sprostredkovaní v Google Analytics

Vlastníctvo - Prepojenie s účtom AdWords

Robíte AdWords reklamu? Potom nesmiete zabudnúť prepojit Google Analytics a AdWords účet. Môžete prepojiť aj viac AdWords účtov k jednému zobrazeniu. Vyplňte "názov skupiny odkazov" a zapnite prepojenie pre Master zobrazenie. Po potvrdení týchto nastavení, budete vidieť AdWords dáta v prehľade: Akvizícia - AdWords. Získané informácie môžete využiť pri optimalizácií reklamy.

(Názorná ukážka: Prepojenie AdWords účtu s Google Analytics účtom)
Prepojenie AdWords účtu s Google Analytics účtom

Vlastníctvo - Definície publika - Publikum

Posledným krokom k využívaniu rozšírených remarketingových publík je jeho aktivácia. Po aktivovaní remarketingu sa vám automaticky vytvorí základné publikum typu "Všetci používatelia".

(Názorná ukážka: Aktivácia remarketingu)
Aktivácia remarketingu v Google Analytics

Ak chcete vytvárať viac špecifické publiká, na ktoré budete cieliť reklamu, Google vám ponúkne pár prednastavených (inteligentný zoznam, používatelia, ktorí dokončili transakciu alebo ktorí navštívili konkrétnu sekciu stránok). Okrem prednastavených môžete vytvárať vlastné publiká podľa vašich preferencií (demografických údajov, správania na stránke, zdrojov návštevnosti a pod.).

(Názorná ukážka: Nástroj na tvorbu publika)
Nástroj na tvorbu publika v Google Analytics

Zobrazenie - Nastavenia zobrazenia

Teraz sa pustíme do nastavení zobrazenia. Pamätajte na to, že každé zobrazenie má svoje vlastné nastavenie. Keď máte vytvorených viacero zobrazení, budete ich musieť všetky nastaviť. Toto je častá chyba - Analytics účty nemajú správne nastavené všetky dôležité zobrazenia!

Aby sa vám správne zobrazovali údaje v Analytics prehľadoch, nastavte krajinu a formát zobrazovanej meny. Doplňte predvolenú stránku - vašu homepage. Zabezpečíte tým, že sa vám v prehľadoch nebudú zobrazovať viaceré URL smerujúce na rovnakú stránku. Príklad: www.paravan.sk a www.paravan.sk/index.html smerujú na tú istú stránku.

Filtrovanie robotov zaškrtnite len pre testovacie a master zobrazenie. Pokiaľ umožňujete návštevníkom vyhľadávať priamo na webe a chceli by ste vidieť aké výrazy používajú, zapnite sledovanie vyhľadávania. Podmienkou, aby ste to mohli nastaviť je, že vaša vyhľadávacia URL obsahuje tzv. parameter dopytu (napr. ?s=google+analytics). Vpíšte parameter dopytu (“s”) a zaškrtnite voľbu “odstrániť parametre dopytu z webovej adresy”. Teraz už môžete sledovať, čo ľudia vyhľadávali v rámci vašej stránky v prehľade: Správanie - Vyhľadávanie na webe.

(Názorná ukážka: Nastavenie zobrazenia)
Nastavenie zobrazenia v Google Analytics

Zobrazenie - Ciele

Ciele sú jedna z najdôležitejších častí zo všetkých doterajších nastavení. Odpoveďou na otázku, prečo vlastne máte webovú stránku, získate obraz o tom, čo by mali ciele reprezentovať. Ciele, nazývané aj konverzie, sú hlavná metrika, ktorú chcete sledovať pri tvorbe reklamných kampaní a analyzovaní výkonnosti vášho webu.

Konverzie sa všeobecne delia na mikro a makro konverzie:

Makro konverzie sú tie, ktoré sa najviac podieľajú na tvorbe zisku. Ak vlastníte e-shop, vašou makro konverziou je dokončená objednávka. Keď predávate platený software, tak hlavným cieľom je, aby si ľudia kúpili platenú verziu. Pre poskytovateľov poradenstva je konverziou vyplnenie kontaktného formuláru alebo volanie na tel. číslo. Blogy a informačné weby, ktoré zarábajú na reklamách chcú vidieť, že ich návštevníci trávia veľa času na stránkach, čítajú obsah a neodchádzajú hneď preč.

Mikro konverzie sú akcie, ktoré pomáhajú, aby návštevníci vykonali požadovaný hlavný cieľ (makro konverziu). Mikro konverziou môže byť stiahnutie dokumentu zo stránky, pridanie do subscribe listu, pridanie produktov do wish listu, prezretie promo videa a pod.

Nastavenie cieľov býva niekedy jednoduché, inokedy naopak technicky náročnejšie a vyžaduje spoluprácu so správcom webstránky. Najjednoduchšou verziou je nastavenie cieľa pomocou URL. V prípade, že vás po odoslaní formulára presmeruje na ďakovaciu stránku (thank-you page), stačí túto URL nastaviť ako cieľ. V iných prípadoch sa nastavujú ciele cez tzv. eventy. Ak máte problém s identifikovaním alebo nastavením konverzií, neváhajte nás kontaktovať a my vám radi pomôžeme.

Ako teda nastaviť cieľ v Google Analytics? Kliknite na tlačidloo “Nový cieľ” a v nastaveniach vyberte možnosť “vlastný”. Zadajte výstižný názov (napr. odoslanie kontaktného formulára). Identifikátor cieľového priestoru nechajte prednastavený. Vyberte typ, v tomto prípade to bude “cieľ”. Zadajte koncovú URL adresu ďakovacej stránky (napr. /podakovanie.html). Nastavte akú hodnotu má pre vás jedna konverzia. Ak to presne neviete, dobrým zvykom je nastaviť 1 euro. Budete tak môcť pracovať s metrikou “hodnota cieľa” v analyticsových prehľadoch. V opačnom prípade by vám táto metrika chýbala.

Ak za posledných sedem dní niekto spravil konverziu, v dolnej časti nastavení vám Analytics ponúka overiť cieľ - či ste ho správne nastavili. Teraz už len nový cieľ uložte a máte hotovo.

(Názorná ukážka: Nastavenie cieľa v Google Analytics)
Nastavenie cieľa v Google Analytics

Zobrazenie - Filtre

Filtre sú jedným z hlavných nastavení, ktorými si zabezpečíte kvalitu dát v prehľadoch. Veľa Analytics účtov, ktoré prešli našimi rukami, nemalo nastavené žiadne filtre. Filtre slúžia na to, aby odseparovali “zlé/nepravdivé” dáta od tých “dobrých”. Ľudia sa často čudujú, prečo ich stránky majú vysoký bounce rate (okamžitú mieru odchodu), veľké výkyvy v návštevnosti (bez reklamnej kampane), alebo prečo nemajú žiadne konverzie, keď návštevnosť je vysoká.

Odpoveďou je väčšinou spam, ktorý chodí na váš web a skresľuje informácie. Náš analytik, Martin, napísal na blog pekný článok o tom, ako môžete tento spam jednoduchým spôsobom odfiltrovať.

Dáta v Google Analytics, okrem spamu, veľkou mierou skresľujú aj návštevy stránky vlastných zamestnancov firmy. Je dosť logické, že zamestnanci chodia často na firemný web. Preto odporúčam nastaviť aj filter, ktorý vylúči návštevy na základe IP adresy. Ak máte viacero IP adries, ktoré chcete vylúčiť, použite nástroj na zjednotenie IP adries. Na obrázku nižšie si môžte pozrieť ako IP filter nastavíte.

(Názorná ukážka: Vylúčenie IP adresy)
Vylúčenie IP adresy z Google Analytics

Zobrazenie - Nastavenia elektronického obchodu

Alfa a omega v prípade, že vlastníte e-shop a chcete robiť reklamné kampane (AdWords, Facebook a pod.) je používanie Google Analytics s nastaveným tzv. e-commerce trackovaním. To znamená, že Google Analytics vám dokáže merať uskutočnené transakcie.

Implementácia trackovacieho kódu pre jednoduchý e-commerce (pozn. existuje aj rozšírený e-commerce) je pre správcov webov pomerne jednoduchá záležitosť. Ešte jednoduchšie je to v prípade, že používate e-shopovú platformu (Shopify, Magento, Prestashop, Joomla, Drupal a iné). Pre tieto platformy sú už vytvorené pluginy, ktoré stačí zakúpiť a váš Analytics začne trackovať transakcie. Vlastne nie tak úplne. Predtým, ako uvidíte transakcie v prehľadoch, musíte na úrovni zobrazenia (Master zobrazenie) povoliť elektronický obchod. Veľa ľudí zabúda zapnúť toto tlačidlo, aj keď kód na stránke je nasadený. Ak máte e-shop a ešte nesledujete transakcie, požiadajte svojho správcu o implementáciu čo najskôr.

(Názorná ukážka: Nastavenie elektronického obchodu)
Nastavenie elektronického obchodu v Google Analytics

Zobrazenie - Komentáre

Pri analyzovaní návštev sa vám často stane, že v rámci dlhšieho obdobia uvidíte rôzne nárasty a poklesy. Bude to pravdepodobne spôsobené vplyvmi akými sú zmena rozpočtu pre offline a online reklamné kampane, investovanie do brandingu, SEO optimalizácia a pod. Aby ste vedeli rýchlo rozoznať príčiny zmien, odporúčam využívať komentáre (anotácie).

Ako to teda vyzerá v praxi? Na mesiac február sa naplánuje televízna kampaň. V Google Analytics vytvorím dva komentáre (poznámky). Prvá poznámka bude pre 1. február s informáciou o tom, že sa spustila kampaň. Druhá poznámka bude pre 29. február, kedy sa kampaň ukončí. V budúcnosti potom budeme vedieť, prečo sa nám zvýšili návštevy a konverzie na stránke.

Pozn. Anotácie tiež nájdete pod každým grafom v prehľadoch (napr. Publikum - Prehľad - rozkliknite šípku pod grafom a dajte vytvoriť nový komentár).

(Názorná ukážka: Vytvorenie poznámky (anotácie))
Vytvorenie poznámky (anotácie) v Google Analytics

Zobrazenie - Vlastné upozornenia

To, že ste niekedy vytvorili Analytics účet, skontrolovali zber dát a vykonali všetky nastavenia, nie je ešte zárukou, že nič zlé sa vaším dátam už nemôže stať. Už neraz sme boli svedkami toho, že v Analytics prehľadoch od určitého dátumu zmizli všetky návštevy. Tento nežiadúci jav býva spôsobený najmä redesignom stránok alebo prechodom na novú doménu.

V týchto prípadoch sa developerom stránok môže občas stať, že omylom vymažú kód alebo ho zabudnú nasadiť na novú stránku. Jednoduchým riešením ako predísť zbytočnej strate dát, automatické upozornenia.

Stačí nastaviť podmienku a zadefinovať mail, na ktorý sa pošle upozornenie, ak sa podmienka naplnila. Základné upozornenie, ktoré by nemalo chýbať v každom účte je v prípade nulovej návštevnosti stránky. Keď zrazu klesnú návštevy na nulu, dostanete na mail upozornenie a problém môžete ihneď riešiť. Na obrázku nižšie, môžete vidieť ako toto upozornenie nastaviť.

(Názorná ukážka: Nastavenie upozornenia)
Nastavenie upozornenia v Google Analytics



V tejto časti sme sa zamerali na tie najpodstatnejšie nastavenia, ktoré by mal mať každý Google Analytics účet. Bez nich strácate podstatné informácie potrebné k efektívnemu rozhodovaniu. Pokročilejšie nastavenia vám popíšeme v ďalších článkoch.

Aby ste ich náhodou neprehliadli, odporúčam sa prihlásiť do nášho newslettera:


Audit Google Analytics účtu

Ako som už spomínal mnohokrát, presné dáta v Google Analytics sú alfou a omegou pri sledovaní výkonnosti stránky, robení firemných rozhodnutí a optimalizovaní nákladov. Neraz som bol svedkom toho, že dáta v Google Analytics boli veľmi nepresné, kvôli chybnému meraniu a nedali sa použiť na nič. A to aj v prípade, že klient si bol istý, že jeho účet je nastavený správne.

Už aj pri minimálnom zásahu do kódu stránky sa veľmi ľahko môže stať, že sa omylom vymaže trackovací kód a všetky vaše dáta sú od tohto momentu stratené. Preto by ste mali pravidelne robiť audit vášho Analytics účtu.

Kedy odporúčam skontrolovať Google Analytics účet a správnosť meraných dát?

  • Vytvorenie novej webstránky
  • Migrácia webstránky
  • Zmeny na webstránke (štruktúra, dizajn, CMS, presun na HTTPS verziu)
  • Nastavenia nových gólov
  • Pridanie iných skriptov na web
  • Pridanie nových vstupných stránok (landing pages)

Ak váš Analytics účet spravuje marketingová agentúra, nezabudnite ju upozorniť pri každej zmene, ktorú ste vykonali na vašej webstránke. Okrem vyššie spomínaných situácii, by ste svoj účet mali skontrolovať aspoň raz za tri mesiace aj v prípade, že ste nevykonali žiadnu (vedomú) zmenu.

Aby sa vám kontrola vášho Analytics účtu robila jednoduchšie, pripravil som pre vás checklist. Vďaka nemu nezabudnete na najdôležitejšie nastavenia, ktoré treba kontrolovať.

Google Analytics Checklist:


Google Analytics Checklist môžete stiahnuť taktiež TU.

V prípade, že si so svojím účtom neviete rady, neváhajte sa nám ozvať cez formulár na tejto stránke: Analýza návštevnosti stránok. Radi vám s Google Analytics pomôžeme.

Základné metriky v Google Analytics

Predtým, ako popíšem najdôležitejšie prehľady je dôležité, aby ste rozumeli základným metrikám. Najdôležitejšie metriky, ktoré budete minimálne zo začiatku chcieť sledovať sú relácie, používatelia, zobrazenia stránky, počet stránok na reláciu, priemerné trvanie relácie, miera okamžitých odchodov a percento nových relácií. Existuje veľa ďalších metrík, ale odporúčam začať práve s týmito.

Tu je stručný popis, čo znamenajú tieto metriky:

  • Relácie (sessions): Relácia je návšteva stránky s určitou dĺžkou trvania (obvykle 30 minút). To znamená, že keď navštívite webstránku a prechádzate jednotlivými kategóriami, potom sa prekliknete na iný web a do 30 minút sa vrátite, tak sa do Google Analytics započíta jedna relácia. (oficiálna definícia relácie )

  • Používatelia (users): Počet návštevníkov, ktorí majú aspoň jednu reláciu na stránke. Táto metrika, vám na rozdiel od relácie, bližšie udáva obraz o tom, koľko unikátnych ľudí navštívilo vašu stránku.

  • Zobrazenia stránky (pageviews): Celkový počet stránok, ktoré ľudia navštívili v rámci celého webu. Vysoké číslo v porovnaní s reláciami znamená, že ľudia prechádzajú naprieč vašim webom, pozerajú si podstránky a neodchádzajú hneď preč.

  • Počet stránok na reláciu (pages per session): Priemerný počet stránok videných počas jednej relácie. Viac stránok na reláciu znamená, že ľudom sa páči web a majú zvýšený záujem o vašu firmu (poprípade o váš obsah na blogu). Je to taktiež signál, že interné prelinkovanie na webe funguje dobre.

  • Priemerné trvanie relácie (average session duration): Táto metrika udáva koľko priemerne trávi používateľ času na stránke počas jednej relácie. Pričom tiež platí, čím dlhšie, tým lepšie.

  • Miera okamžitých odchodov (bounce rate): Percento relácií, ktoré obsahujú len návštevu jednej stránky. Inak povedané ľudia, ktorí navštívili jednu stránku a hneď odišli. Väčšinou veľký bounce rate značí, že ľudia odchádzajú z webstránky, pretože na nej nenašli to, čo hľadali. Pri jednostránkových weboch je táto metrika málo vypovedajúca.

  • Percento nových relácií (percent of new sessions): Táto metrika nám hovorí o tom, koľko nových návštev sme mali na webstránke za určité obdobie. Ideálny stav je, keď na web chodia noví návštevníci, ale aj vracajúci sa.

Prehľad týchto základných metrík ponúka Google Analytics v reporte s príznačným názvom “prehľad” (overview) v sekcii Publikum (Audience), ktoré nájdete v ľavom navigačnom okne. Viac o reportoch sa dozviete v nasledujúcej časti.

Google Analytics reporty

Najlepším spôsobom ako môžete začať merať úspech vašej webstránky je porovnávanie dát v čase. Preto je dôležité zbierať dáta čo najskôr. Postupom času budete schopný porovnávať výsledky z týždňa na týždeň, z mesiaca na mesiac a z roka na rok a zisťovať, či sa vaše metriky zlepšujú.

V pravom hornom rohu nájdete v Google Analytics okno s rozsahom dátumov, kde si môžete práve toto porovnanie nastaviť. Stačí len vybrať obdobie, ktoré chcete sledovať a zaškrtnúť možnosť “Porovnať s”. Analytics vám automaticky porovná predchádzajúce obdobia vzhľadom na obdobie, ktoré ste vybrali.

(Názorná ukážka: Nastavenie a porovnanie sledovaných období)
Nastavenie a porovnanie sledovaných období v Google Analytics

Ako zistiť výkonnosť webu

Publikum - Prehľad (Audience - overview)

(Názorná ukážka: Ako zistiť výkonnosť webu)
Ako zistiť výkonnosť webu

Tento prehľad by ste mali kontrolovať pravidelne, aby ste zistili, či sa posúvate tým správnym smerom. Dobrým indikátorom je, keď v priebehu času metriky: používatelia, relácie a zobrazenia stránky stúpajú.

Ak nemáte one-page solution web (jednostránkový web), mali by návštevníci preklikať viacero podstránok, a teda počet stránok na reláciu by mal byť väčší ako 1. Ďalším znakom toho, že návštevníci sa stále viac a viac zaujímajú o váš obsah/produkt je stúpajúca priemerná dĺžka relácie. Čo naozaj nechcete vidieť je stúpajúci bounce rate. Čiže stúpajúci pomer ľudí, ktorí odídu hneď z prvej stránky, na ktorú prišli.

Okrem týchto metrík, v prehľade nájdete aj bližšie informácie o vašich návštevníkoch a to:

  • Jazyk, ktorý používajú pri prehliadaní internetu.
  • Miesto, odkiaľ prišli na vašu webstránku.
  • Aký prehliadač a operačný systém (pre PC aj mobily) používajú.

Ako zistiť, kto sú návštevníci stránky

Neviete akí ľudia navštevujú vaše webstránky? Vďaka Google Analytics túto informáciu zistíte jednoducho. Vďaka nej budete/budeme môcť efektívnejšie cieliť reklamu a vytvárať kreatívy ušité presne na mieru. Pri segmentácii vašich potenciálnych zákazníkov by vás mal zaujímať najmä vek a pohlavie.

Informácie o veku a pohlaví nájdete v reporte Publikum - Demografické údaje - Prehľad

(Názorná ukážka: Report - návštevníci webu)
Ako zistiť kto sú návštevníci stránky

Ako zistiť, z ktorých zariadení prichádzajú ľudia na web

Pri plánovaní úspešnej online marketingovej stratégie zohráva v dnešnej dobe veľmi, VEĽMI výraznú úlohu mobilný marketing. Ľudia stále viac používaju smartfóny a trávia na nich neuveriteľné množstvo času. Ako prvé by ste mali zistiť, či naozaj na váš web chodia návštevníci z mobilných telefónov a aký je ich podiel oproti desktopu a tabletom.

Tieto dáta nájdete v prehľade Publikum - Mobilné zariadenia - Prehľad

(Názorná ukážka: Report - mobilné zariadenia)
Ako zistiť z ktorých zariadení prichádzajú ľudia na web

V prípade, že metriky správania z mobilných návštev ukazujú zlé hodnoty (t.j. vysoká miera okamžitých odchodov, nízky počet stránok na reláciu a krátke trvanie relácie) je veľmi pravdepodobné, že váš web nie je optimalizovaný pre mobily. Pre takýto web neodporúčame ani spúšťať mobilné reklamy. Priniesli by viac skazy ako úžitku.

Ešte aj v dnešnej dobe sa stretávame s obrovským množstvom webov, ktoré nie sú optimalizované pre mobily. Osobne toto hodnotím ako jednu z najväčších chýb, ak niekto v súčasnosti ignoruje silu a efekt mobilných zariadení.

Ako zistiť hlavné zdroje návštev na stránke

Akvizícia - Všetka návštevnosť - Source/Medium

Veľmi dôležitý report, ktorému by ste mali venovať pozornosť. Nájdete v ňom jednotlivé zdroje návštev. Zdroj označuje názov domény, z ktorej ľudia prišli na váš web. Médium bližšie identifikuje tento zdroj. Napríklad z Google vyhľadávača sa môžete prekliknúť cez reklamu (CPC) alebo cez organické výsledky (organic). Rozlišujeme 5 základných typov média:

  • CPC - platená reklama vo vyhľadávačoch
  • organic - organická návšteva z vyhľadávačov
  • referral - segment návštev, ktoré prišli na váš web cez inú doménu (väčšinou linky v článkoch, firemné katalógy a pod.
  • (none) - priama návšteva (direct), keď niekto príde na stránku cez záložku alebo napísaním URL adresy do prehliadača
  • display - platená reklama v obsahovej sieti (AdWords bannery)

Neexistuje žiadne pravidlo koľko návštev by malo prichádzať z jednotlivých zdrojov. Dobré je mať zdravý mix zo všetkých druhov. Ak pozorujete prichádzajúci traffic len z jedného zdroja, mali by ste sa pokúsiť prilákať ľudí aj z iných miest.

Pre zvyšovanie organickej návštevnosti je nevyhnutná SEO optimalizácia pre vyhľadávače. Pri referral návštevách je podstatné budovanie spätných linkov, affiliate marketing a v neposlednom rade marketing na sociálnych sieťach. CPC a display traffic zvýšite investovaním do AdWords reklamy. Priamu návštevnosť zase výrazným spôsobom ovplyvňuje brand awereness (povedomie o vašej značke).

Okrem veľkosti návštevnosti by ste tiež mali sledovať kvalitu návštev a množstvo konverzií z jednotlivých zdrojov. Keď vidíte, že konkrétny referral zdroj prináša malé množstvo návštevníkov s malou mierou odchodov, vysokou priemernou dĺžkou relácie a s veľkým počtom konverzií, mali by ste do tohto zdroja investovať viac úsilia a peňazí.

UTM builder

Ani Google Analytics nie je 100 %-ný v odhaľovaní zdrojov návštev. V reportoch neukazuje všetko tak, ako by ste očakávali. Do priamych návštev zaraďuje všetko, čo nevie rozoznať webovú stránku napr. Newslettre, linky z prezentácii, odkazy z PDF dokumentov a pod. sú súčasťou direct návštev v reportoch. Facebook posty nerozlišuje na platené a neplatené - všetko radí do referral.

Aby ste rozlíšili takéto zdroje vo svojich reportoch, odporúčam nástroj UTM builder. Stačí do neho vložiť URL, ktorú chcete v Analytics sledovať ako zdroj návštev, zadať názov kampane, zdroj a médium (povinné položky). Tieto parametre uvidíte aj vo svojich Analytics reportoch a budete presne vedieť analyzovať svoje odkazy.

Ak by ste chceli sledovať koľko ľudí klikne na link v našom newslettri, ktorý smeruje na homepage, priradil by som mu nasledujúce parametre a následne vložil do mailu tento link:

www.paravan.sk/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=blog-maj&utm_campaign=paravan-brand

(Názorná ukážka: UTM builder - nástroj na tagovanie linkov)
UTM builder - tagovanie linkov

Malá pomôcka: všetky názvy dávajte malými písmenami a medzery nahraďte pomlčkami.

Ako zistiť, na ktorú stránku prichádzajú návštevníci webu

Vstupné stránky (landing pages) sú stránky vášho webu, ktoré zohrávajú funkciu vstupnej brány. Ide o najdôležitejšie stránky webu, pretože ich užívatelia vidia ako prvé. Sú to stránky, kam sa prekliknú z reklamy, vyhľadávania v Google alebo z odkazu na inej stránke. Na základe týchto stránok sa rozhodujú, či budú pokračovať v návšteve aj iných stránok alebo okamžite odídu. Preto je dôležité ich identifikovať a optimalizovať, pre čo najlepšiu užívateľskú skúsenosť. Mali by taktiež obsahovať rozcestník na ďalšie dôležité podstránky, ktoré chcete svojím zákazníkom odkomunikovať. Identifikácia vstupných stránok vám odhalí aj dôležité informácie o tom, aké vyhľadávacie frázy ľudia používajú, ak sa preklikli na vašu stránku práve z Google vyhľadávača.

Report nájdete v sekcii Správanie - Obsah webu - Vstupné stránky

(Názorná ukážka: Report - vstupné stránky)
Ako identifikovať vstupné stránky (landing pages)

Ako zistiť, z ktorých stránok odchádzajú

Keď si už vieme nájsť, cez ktoré stránky ľudia prichádzajú na web, bolo by dobré vedieť identifikovať aj stránky, z ktorých odchádzajú. Pre tento účel nám poslúži report s výstupnými stránkami (exit pages). Ideálne výstupné stránky sú tie, ktoré sú na to aj logicky stavané - ďakovacie stránky, ktoré sa zobrazia po vykonaní konverzie (nákup, vyplnenie formulára a pod.) alebo kontaktná stránka. Naopak, ak uvidíte v tomto reporte, že hlavný podiel výstupných stránok tvoria stránky ako homepage, stránky nachádzajúce sa v procese nákupu alebo stránka s referenciami a hodnoteniami vašej firmu, nebude všetko v poriadku.

Report nájdete v sekcii Správanie - Obsah webu - Výstupné stránky

(Názorná ukážka: Report - výstupné stránky)
Ako identifikovať výstupné stránky (exit pages)

Ako zistiť, ktoré stránky majú najväčší engagement

Pri zisťovaní, ktoré stránky fungujú najlepšie na webe, musíme nahliadnuť do reportu s názvom “Všetky stránky”

Správanie - Obsah webu - Všetky stránky

V tomto reporte chceme nájsť stránky, ktoré majú vysokú návštevnosť, a zároveň vysoký priemerný čas strávený na stránke. Toto docielime jednoduchým zobrazením, ktoré nám Google Analytics ponúka. V pravom rohu nad tabuľkou (hneď vedľa filtra) je 5 druhov zobrazení reportu. V našom prípade vyberieme predposledný a v okne s možnosťami porovnania s priemerom stránky vyberieme “Priemer. čas na stránke”, tak ako môžete vidieť na obrázku nižšie:

(Názorná ukážka: Report - všetky stránky)
Ako zistiť, ktoré stránky majú najväčší engagement

Zelené stĺpce znamenajú, že priemerný čas strávený na príslušných stránkach je vyšší ako priemer celého webu (teda všetkých stránok dokopy). Naopak, červené stlpce indikujú, že ľudia na nich strávia menej času ako je priemer. Tento poznatok môžeme využiť pri promovaní webu pomocou reklamy alebo newslettrov. AdWords reklama by mala odkazovať práve na tieto vstupné stránky. Ak robíte content marketing prostredníctvom blogu, do newslettra môžete svojím odberateľom poslať zhrnutie TOP článkov za daný mesiac.

Ako si pozrieť výkon AdWords kampaní

Po prepojení AdWords účtu s Google Analytics, sa vám v sekcii Akvizícia - AdWords sprístupnia prehľady o vašich reklamných kampaniach v Google sieti. Tieto prehľady sú o čosi jednoduchšie na pochopenie ako v samotnom AdWords účte. Ak vám spravuje AdWords reklamná agentúra, toto je miesto, kde si rýchlo pozriete výkonnosť vašich Google reklám.

(Názorná ukážka: Report - AdWords kampane)
Ako si pozrieť výkon AdWords kampaní

Ako odsledovať dokončené konverzie (ciele) na webe

Najzaujímavejšia metrika, ktorú chce každý sledovať a mať ju číselne čo najvyššiu, je splnená konverzia (cieľ). V kapitole najdôležitejšie nastavenie som venoval značnú časť téme o nastavení cieľov. Ak sa vám ciele podarilo úspešne implementovať, Google Analytics vám o nich v reportoch poskytne veľmi zaujímavé informácie.

Základný prehľad pre konverzie nájdete v sekcii Konverzie - Ciele - Prehľad

(Názorná ukážka: Report - Prehľad cielov)
Prehľad cielov v Google Analytics

V tomto reporte uvidíte základné informácie o vašich konverziách. Uvidíte, koľko cieľov sa za vami vybrané obdobie uskutočnilo, aká bola ich hodnota (ak ste ju zadali pri vytváraní cieľa) a aká bola miera konverzie v pomere ku návštevám stránky.

Okrem tohoto základného prehľadu, uvidíte štatistiky cieľov aj v iných reportoch. Vyzdvihol by som najmä report so zdrojmi návštev, kde rýchlo zistíte, ktoré zdroje vám priniesli viac konverzné návštevy, a ktoré naopak menej.

(Názorná ukážka: Analýza cieľov podľa zdrojov návštev)
Sledovanie cieľov na základe zdrojov návštev

Taktiež v reportoch o vašich návštevníkoch na základe veku a pohlavia môžete zistiť, ktorí ľudia plnili ciele a ktorí nie. Mobilné návštevy vs. návštevy z desktopu konvertujú rôzne a mali by ste neustále sledovať ich mieru konverzie. Možností, čo všetko môžete odhaliť v Analytics reportoch sú neobmedzené a záleží len na vašej šikovnosti, ako ich využijete.

Vlastné prehľady (custom reports)

Vlastné prehľady v tomto návode spomeniem len okrajovo. Jedná sa o pokročilejšie prehľady, ktoré nie sú defaultne prístupné, ale môžete si ich sami vytvoriť. Ako taký vlastný prehľad vyzerá a ako sa nastavuje, nájdete v našom článku: Tri užitočné novinky v Google Analytics. Okrem toho píšeme v článku aj o novinkách ako napr. kalkulované metriky a autotrack.js. Ak to s Google Analytics myslíte vážne, tak si ho určite prečítajte ;).

Segmenty v Google Analytics

Nástroj Google Analytics používa na filtrovanie dát v jednotlivých reportoch tzv. segmenty. Ak ste si všimli, v hornej časti nad každým reportom sa nachádza lišta so základným segmentom a to sú “všetci používatelia” (All Users). Pretože tento segment obsahuje všetky dáta, vo vašich reportoch nie je nič defaultne odfiltrované.

Pri analyzovaní návštevnosti v reportoch je však niekedy užitočné sledovať správanie len určitej skupiny ľudí. A práve na to slúžia rozšírené segmenty, ktoré si môžete sami zadefinovať. Stačí kliknúť na položku “Pridať segment” a vybrať z vopred vytvoreného zoznamu segmentov.

(Názorná ukážka: Pridať segment)
Pridať segment

Segmenty môžete taktiež rôzne nakombinovať (maximum 4 naraz). V reportoch tak budete vidieť porovnanie správania rôznych skupín ľudí, ktorí prichádzajú na váš web. Môžete si pozrieť rozdiel v správaní medzi konvertujúcimi a nekonvertujúcimi návštevníkmi a na základe toho zlepšovať svoju webstránku a marketingové aktivity.

Ak je pre vás výber vopred vytvorených segmentov nedostačujúci, máte možnosť vytvoriť si svoje vlastné. Kliknite na červené tlačítko “nový segment”. Vyberte filtre, ktoré chcete na váš segment aplikovať a podmienky, ktoré musí spĺňať. Ak ste s nastaveniami spokojný, už len pridajte názov a nový segment uložte. Tadá, práve ste vytvorili svoj prvý vlastný segment :).

(Názorná ukážka: Vlastný segment v Google Analytics)
Vlastný segment v Google Analytics

Okrem filtrovania dát v reportoch, slúžia segmenty ako remarketingové publiká. To znamená, všetkých návštevníkov vašej stránky môžete rozčleniť na vami vybrané skupinky a následne týmto skupinkám ukazovať reklamu vytvorenú špeciálne pre ne. Možnosti ako robiť remarketing pomocou segmentov sú neobmedzené. Limitom je jedine vaša fantázia a kreativita.

Dashboardy v Google Analytics

Reporty zohrávajú dôležitú úlohu pri analyzovaní návštevnosti stránky. Nemôžem však nespomenúť aj dashboardy (informačné panely), ktoré Google Analytics ponúka. Nájdete ich ako prvú položku v ľavom navigačnom panely.

Informačné panely vám dovoľujú vytvoriť vizuálne príjemnejšie prehľady s metrikami podľa vašich vlastných preferencií. Podľa oficiálnej Google definície, informačné panely predstavujú súhrn widgetov (miniaplikácií), ktoré vám poskytujú prehľadné informácie o najdôležitejších prehľadoch a metrikách na jednom mieste. Pomocou informačných panelov môžete sledovať viacero metrík naraz, teda môžete rýchlo skontrolovať stav svojej webstránky bez nutnosti preklikávania medzi množstvom reportov. Informačné panely sa dajú ľahko vytvárať, prispôsobovať a zdieľať.

Aby som vám uľahčil robotu s ich vytváraním, najbližší článok, ktorý pripravujem, bude práve o informačných paneloch vytvorených na mieru podľa špecifických kategórií (dashboard pre SEO, dashboard na sledovanie návštevníkov, dashboard pre blogy, e-shopy a pod.). Odporúčam sledovať našu paravan FB stránku, na ktorej vždy postujeme najnovšie články z nášho paravan blogu.

Článok nájdete tu: Užitočné dashboardy na mieru pre Váš Google Analytics

Príklad informačného panelu s deviatimi widgetmi (pozn. maximum je 12 widgetov na jeden dashboard) si môžete pozrieť na obrázku nižšie:

(Názorná ukážka: Informačný panel (dashboard))
Informačný panel (dashboard) v Google Analytics

Zdroje informácií

Nakopol vás tento článok a túžite získať ďalšie informácie o Google Analytics? Žiadny problém. V tabuľke nižšie som spísal top svetové blogy a lídrov, ktorí sa venujú primárne webovej analytike a nástroju Google Analytics. Vďaka nim budete mať neustále najnovšie informácie.

Názov Autor Popis
Oficiálny GA blog Google Google Analytics
Online Behaviour Daniel Waisberg Webová analytika
LunaMetrics Robbin Steif Google Tag Manager + GA
OptimizeSmart Himanshu Sharma Google Tag Manager + GA
Occam's Razor Avinash Kaushik Webová analytika
Simo Ahava's Blog Simo Ahava Google Tag Manager
Jeffalytics Jeff Sauer Online marketing a analytika
Annielytics Annie Cushing GA a webová analytika
Analytics Pros Caleb Whitmore Google Analytics
Blast Analytics Kayden Kelly Online marketing + GA
E-Nor Feras Alhlou Google Analytics

Zvládli ste to :)

Gratulujem! :)

Gratulujem - Shia LaBeouf gif

Dostali ste sa na záver tohto mega článku. Pre tých vytrvalcov, ktorí to zvládli až sem, by som mal ešte jednu malú úlohu. Keďže takto dlhé články nie sú veľmi typické pre slovenské blogy, rád by som dostal od vás feedback, čo si o ňom myslíte. Páčil sa vám? Bol príliš obšírny? Mali ste problém pochopiť niečo? Chceli by ste takýto článok aj o iných nástrojoch?

Svoje názory mi môžete napísať do vyskakovacieho okna (v pravom dolnom rohu) alebo do komentárov na našej FB stránke. Za každý jeden názor budem veľmi vďačný :).

Verím, že sa mi podarilo vysvetliť, prečo je dôležité, aby ste na svojej stránke mali Google Analytics a ako s ním môžete pracovať. Nie je to však zázračné riešenie a jeho nastavenie nevyrieši všetky vaše problémy. Je to však veľký krok k tomu, aby ste sa začali rozhodovať správne a získali konkurenčnú výhodu. Google Analytics, ako aj webovej analytike je dôležité venovať čas a úsilie. Pokiaľ ste ochotní sa učiť, dáva vám šancu spoznať svojich zákazníkov a poskytovať im lepšie služby.

Ak máte v okolí známych, ktorých by tento článok mohol zaujať, budem rád, ak sa oň s nimi podelíte.