Menu

Dlhodobá kampaň vám môže zachrániť biznis

Naši klienti často prídu s tým, že chcú rozbehnúť kampaň na mesiac. Veria, že tým dajú svojmu produktu injekciu s potrebnou výživou. Nie je to tak. Prečítajte si, ako to je naozaj.


Dobrú kampaň treba optimalizovať

...a optimalizácia zaberie istý čas. V prvom kroku prípravy kampane sa budeme rozprávať. Spoznáme váš produkt, konkurenciu a cieľovú skupinu. Pripravíme kľúčové slová, na ktoré by bolo vhodné cieliť a aj tie, na ktoré cieliť nesmieme.

No hoci máme za sebou stovky kampaní z rôznych oblastí, odhadnúť správanie používateľov na prvú ostrú je nemožné. V Paravane sa preto spoliehame na čísla a nie dohady. AdWords majú svoj vlastný svet, takže vyhľadávanie a klikanosť keywordov sa s časom mení.

Práve preto na pravidelnej báze testujeme výkonnosť kampaní, sledujeme, ako sa im darí a potom ich upravujeme. Keď vidíme, akým smerom sa reklama uberá, vieme sa jej prispôsobiť a vyťažiť z nej maximum. To však tiež zaberá čas.

Prvý mesiac slúži na rozbeh

Google je na svoj reklamný priestor riadne citlivý. Niet sa čo čudovať, keďže z neho pochádza približne 90% celkových príjmov spoločnosti. Najvyššiu kvalitu svojich služieb zabezpečuje tak, že používateľom ukazuje len kvalitné reklamy. Takú reklamu spozná Google najmä na základe click-through rate, teda preklikov na web.

Lenže čerstvo nasadené kampane majú CTR rovné nule, a preto musia prejsť testovaním, aby sa ich potenciál mohol naplno rozvinúť. V tomto bode sleduje Google napríklad relevanciu kľúčových slov, relevanciu stránky, loadovací čas a iné. Podľa toho určuje kvalitu vašich reklám.

Tieto procesy zvyknú zabrať približne mesiac a štatistiky sa zatiaľ veľmi nepohnú.

Zmien môže byť viac

Pri každom testovaní vyskočí iná metrika, ktorú treba zapracovať. Väčšinou to bývajú:

Nevhodné keywordy. Niektoré príliš často používané kľúčové slová vám ničia rozpočet – príliš všeobecné slová vám síce môžu priniesť veľa návštev, no ich kvalita bude nízka. Tieto slová preto potrebujeme vyhodiť alebo zmeniť na špecifickejšie.

Nevhodné ceny. Ak nastavíte na určité slovo príliš nízku cenu, budete sa zobrazovať na nízkych pozíciách a nič nedosiahnete. S príliš vysokou cenou zase vymlátite rozpočet príliš skoro a bude neefektívny. Nastaviť správnu cenu je skutočné umenie.

Viac o vhodných kľúčových slovách a ich cenách sme písali v tomto článku.

Zarábať dlhšie znamená zarobiť viac

Po zapracovaní zmien môžete očakávať zaručený úspech. Zo skúsenosti vieme, že po všetkých útrapách s nastavením PPC kampane príde ten report s veľkým R v ktorom uvidíte návratnosť. Bum! Vaša kampaň zarába a vy ju nebudete chcieť prerušiť.

S tým vám radi pomôžeme.