Menu

Desať najhorších SEO chýb

Firmy robia všetko pre lepšie výsledky z vyhľadávania. Snažia sa tak veľmi, až si niekedy nevedomky uškodia. Vyhnite sa tým najčastejším chybám.


No.1 - pomalé načítavanie

Používatelia neznášajú čakanie. A čo nevonia používateľom, to nevonia ani Googlu. Za príliš pomalý Page Load Time vás bude penalizovať zhoršenou pozíciou vo vyhľadávaní. Najväčšiu zlobu robia priveľké obrázky alebo videá – treba ich skomprimovať na menší objem.

Ideálne by sa váš web mal načítať do 2 sekúnd. Profesionáli to zvládnu aj za 1,5 sekundy, ale to je ťažší oriešok. Otestuje sa.

No.2 – nekvalitný obsah

Dlho platí, že content is king a nechystá sa to zmeniť. Prinášajte neustále čerstvý obsah, aktualizujte informácie a píšte blogy. Sami to robíme a výsledky sú perfektné.

No.3 – chybné popisné informácie

V oficiálnom jazyku sa volajú meta descriptions a sú základným zdrojom informácií o vašej stránke. Krátky popis môže mať 155 znakov, tak ich využite naplno. Ak je príliš krátky, neobsahuje kľúčové slová, nie je zaujímavý alebo nevyzýva k akcii, prichádzate o organickú návštevnosť.

No.4 – nesprávne označenia

Označenia stránok - title tagy, musia byť vždy originálne a jednoznačné. Mohlo by sa stať, že sa vaše podstránky volajú „Tab 2“ alebo „Nová stránka“ a bola by to veľká chyba. Skontrolujte ich a dajte si záležať, pretože sa zobrazujú priamo vo vyhľadávaní.

Využite ich maximálnu dĺžku 55 znakov kreatívne – zapracujte kľúčové slovo aj Call-To-Action, aby ste dosiahli poriadne prekliky.

No.5 – chýbajúce popisy obrázkov

Jedna z najčastejších chýb na tisícoch stránok. Google nedokáže vidieť obrázky, on vidí iba zdrojový kód. Sled písmen a čísel. Ak mu nepoviete, čo je to za fotku Xl245_w1.jpg, nemôže si to domyslieť sám.

Na to slúžia alternatívne texty, popisy tiež známe ako alt tagy. Nájdite ich vo svojom CMS a stručne popíšte každý obrázok: „Fotka z konferencie Alternatívne texty obrázkov“, „Workshop o HTML-ku“, „Výročne stretnutie programátorov na Zochovej chate“

No.6 – nesprávne nadpisy

Naučte sa správne používať headliny H1, H2 a H3 – sú to úrovne nadpisov zoradené od najväčšieho po najmenší. Google potrebuje rozoznávať veľkosť headlinov, aby pochopil stavbu vašej stránky.

Určite musíte mať jeden nadpis H1, ale nesmiete mať dva. Preto názvy článkov nastavte na H1 a názvy odsekov H2 - H4. Pre úplnú dokonalosť v nich nezabudnite používať kľúčové slová.

No.7 – poškodené odkazy

Ak niečo odkazuje na nefunkčnú časť vašej stránky, máte veľký problém. Nedostať sa k vám cez preklik znamená mínusové body, ktoré si nemôžete dovoliť. Napravte chybné podstránky alebo ich presmerujte na nové verzie.

No.8 – nekvalitné odkazy

Tu sa zase rozprávame o odkazoch, ktoré pridávate vy. V článkoch odkazujete na pochybnú alebo úplne neznámu stránku? Už asi tušíte, že je to chyba. Odkazy na weby s lepšou reputáciou vám môžu prospieť, ale platí to aj opačne. Dajte si na to pozor.

No.9 – nakúpené odkazy

Tento bod je rovnako chyba ako podvod. Google neznáša obidve a vy sa môžete vo vyhľadávaní prepadnúť poriadne nízko. Spätné linky zbierajte radšej pomaly a poctivo, tie nakúpené aj tak často smerujú na pochybné stránky z ôsmeho bodu.

No. 10 – nehovoríte Googlu, čo má indexovať

Aby sa každá stránka správne dostala do vyhľadávania, musíte si vytvoriť site mapu vo formáte XML. Vyhľadávacie roboty si ju dokážu prečítať a riadiť sa ňou. Inak sú stratení a môžu zaindexovať niečo, čo nechcete.

Na to zase slúži súbor Robots.txt, do ktorého vpíšete zakázané stránky. Tie sa do indexov Googlu určite nedostanú.

BONUS – nemeriate a netestujete

Suverénne najväčšia chyba. Keď ktorýkoľvek z desiatich bodov napravíte, musíte si odsledovať zmeny a vyhodnotiť výsledky. Iba tak sa môžete pohnúť ďalej.