Menu

Dá sa robiť výkon aj na Facebooku?

Sociálne siete sú skvelým nástrojom budovania značky, no na výkon sa zdajú byť nefunkčné. Je to naozaj tak?


Koľkokrát denne sa pozriete na svoj telefón? Tipovali by ste tak 20-krát? Možno 50-krát? Rôzne výskumy potvrdzujú, že to môže byť až 200-krát denne. Naozaj. Smartfón je naše najintímnejšie zariadenie.

A práve Facebook – najväčšia sociálna sieť – registruje väčšinu návštev z mobilných zariadení. Náhoda? Nemyslíme si. Bol by v tom teda čert, ak by sa nedalo predávať cez kanál, na ktorom trávime obrovské množstvo času v zariadení, ktorého sa dotýkame častejšie než svojej polovičky.

Sociálne siete a marketing

Sú naozaj skvelý nástroj na budovanie značky. Veľký zásah a lacné nasadenie, takmer všetky demografické skupiny... O tom niet pochýb. Ale dá sa na nich robiť výkon? Dajú sa rátať tvrdé čísla, zvyšovať ROI, merať konverzie? My tvrdíme, že áno. Samozrejme, treba to robiť správne.

Čo to znamená, „robiť to správne“?

Zaboostovať príspevok a ukázať niekomu reklamu nestačí. Z kampaní pre našich klientov sme vyrátali, že fanúšikovi treba reklamu ukázať 7 až 8-krát, aby si ju zapamätal. A musíte ju ukázať tomu správnemu fanúšikovi, nie hocikomu. Tým sa dostávame k cieleniu a nastavovaniu kampaní.

Slovenský Facebook má 2,1 milióna používateľov. Ak chcete šíriť povedomie, pokojne hovorte ku všetkým. Ak robíte výkon, musíte cieliť. S chirurgicky presným cielením sa dokážeme dostať až na sumu 1,5 centu za preklik. A niekedy ešte menej. Uznajte, to je cena, s ktorou sa AdWords nemôžu porovnávať.

Ako teda môžeme správne cieliť

Facebook, našťastie, vie o svojich používateľoch takmer všetko.

Preto dokážeme cieliť zvlášť na ľudí, ktorí navštívili náš web a zvlášť na neznámych. Zamerať človeka dokážeme aj na základe jeho záujmov, ktoré nám z publika vylúčia veľa nerelevantných fanúšikov. A po letnej novinke, cielenia podľa polohy, môžeme z cieľovej skupiny vyradiť aj ľudí, ktorí sú príliš ďaleko.

Na najpresnejší zásah používame facebook remarketing. Táto technológia vie, že Peter Bohatý je z našej cieľovky. Tiež vie o Petrovej nedávnej návšteve e-shopu s posteľami aj o jeho nedokončenom nákupe. My potom môžeme Petrovi spätne ukázať vytúženú posteľ v reklame a konvertovať ho. Posunúť ho v lieviku o stupienok nižšie.

Bez testovania to nejde

Toto heslo platí pri všetkých kampaniach na svete.

My na Facebooku testujeme výkonnostné kampane tak, že si vytvoríme dve či tri publiká a sledujeme, ako reagujú. Potom si dáta vyhodnotíme, prekryjeme publiká a doladíme kampaň. V ideálnom prípade testujeme aj rôzne vizuály, pretože na každé publikum funguje iný.

Stále máte pochybnosti? Rozumieme vám

Medzi používateľmi mobilných zariadení funguje tzv. window shopping. Produkty si vyhľadajú, obzerajú a o nákupe sa rozhodnú v smartfóne. Až 90% z týchto ľudí však spraví nákup v pohodlí stolového počítača.

Keďže je tieto konverzie extrémne ťažké zmerať, veľa firiem má pocit, že mobilné kampane sú zbytočné. Vy už viete, že to tak nie je.

Aby váš facebookový výkon fungoval, testujte, sledujte výsledky, optimalizujte a znova testujte. Alebo to nechajte na nás a pohodlne sa venujte svojej práci.