Menu

Čo všetko vie Google o užívateľoch a ako to môžu využiť marketéri?

Google vie o nás naozaj, naozaj veľa. Čo z toho je užitočné pre váš biznis?


Záujmy, pohlavie a vek

To, čo nás zaujíma, zistí podľa toho, čo googlime a vyhľadávame na YouTube. Vďaka tomuto môžete svojim zákazníkom ukazovať reklamy na veci, ktoré ich zaujímajú. Získavajú tak všetky strany – vy máte efektívnejšiu reklamu a spotrebitelia sú menej otrávení nezaujímavými reklamami.

Pohlavie a vek užívateľov odhaduje na základe vyhľadávania (ak nie ste prihlásení v žiadnej zo služieb) alebo dáta prečíta priamo z vášho profilu v prípade, že ste prihlásení.

Vašu polohu

Všetky smartfóny majú GPS čip, ktorý nám pomáha nájsť správnu cestu ale aj napríklad najbližšiu kľúčovú službu. Obzvlášť hyper-lokálne firmy ako sú kľúčové služby, čistiarne bielizne či remeselné služby využívajú v kampaniach cielenie podľa polohy užívateľa.

Keď sa vymknem, potrebujem rýchlu pomoc – je dôležité, aby bol kľučiar z môjho mesta či dokonca z mojej štvrte. A vďaka tomu, že Google vie, kde sa nachádza zákazník aj firma, je problém vyriešený rýchlo a pohodlne.

Model telefónu, verziu operačného systému a veľkosť jeho obrazovky

Toto je vec, ktorá má zrejme viac výhod pre marketérov ako pre užívateľov. Vo svojich marketingových kampaniach môžete lepšie cieliť podľa bonity (zacielite iba na high-endové modely) alebo to môžete využiť kreatívne (majiteľom starých telefónov budete predávať novšie modely).

Ak nebodaj predávate softvér pre konkrétnu platformu a jej verziu, správne cielenie je na nezaplatenie.

Obsah e-mailov

Nie je náhoda, že ak si s kolegami mailujete obrázky svojich obľúbených áut, tak sa vám na boku zobrazia reklamy na pneumatiky či autoservis. Žiadnu paniku, Google sa zaprisaháva, že žiadny človek nečíta Vaše e-maily, všetko je riadené strojovo.

Aké hry sa hráte

A aké appky používate. Cieliť mobilnú kampaň totiž možno podľa kategórií aplikácií (hry, audio, produktivita...) a špeciálne v kategórii hry môžete cieliť na jednotlivé žánre. Môžete teda pripraviť odlišnú kreatívu pre hráčov Candy Crush a odlišnú pre hráčov GTA.

Ak si stále nie ste istí, či dokážete správne zacieliť svoju kampaň, nechajte to na nás. Spoločne sa s tým popasujeme.