Menu

Čo sa nesmie v kampaniach na Googli

Za porušenie pravidiel Googlu nepôjdete do väzenia, ale je lepšie vyhnúť sa problémom so stopnutou kampaňou. Poradíme vám, v čom treba byť obozretní.


Zakázaný obsah v Google AdWords

Tieto formy propagácie sú jednoducho zakázané vo všetkých prípadoch. Radšej sa im vyhnite a budete bez problémov.

Nesmiete propagovať napodobeniny produktov. Ak ste dovolenkový priekopník tureckých trhov a chcete predávať tenisky značky Pumba či nepravé Vansy, cez AdWords neprejdete.

Google rešpektuje duševné vlastníctvo a najmä v prípadoch, kedy ide o falšované registrované značky.

Zakázané sú nebezpečné produkty, ako napríklad výbušniny, tabakové výrobky, zbrane a drogy. Zaujímavosťou však je, že medzi výbušniny patrí aj časť zábavnej pyrotechniky alebo návody na výrobu bomb.

Tiež nesmiete propragovať lieky, ktoré sa vydávajú len na predpis.
Tieto obmedzenia platia aj v prípade, že váš web obsahuje nežiadúce kľúčové slová a vy propagujete doplnkový alebo úplne odlišný tovar.

Napríklad knihu receptov – museli by ste si kampaň dať preveriť v Googli, že nejde o recept na lieky. Dajte si veľký pozor, aké kľúčové slová máte na svojej stránke.

Nečakáme, že budete mať s týmto druhom obsahu problém, ale pravidlá sú pravidlá. Na svojom webe nesmiete propagovať násilie, rasizmus a iné formy nevhodnej komunikácie.

Obmedzený obsah v Google Adwords

S týmito témami opatrne – sú povolené iba za určitých podmienok. Najčastejšie sa jedná o cielenie 18+.

Problém mávajú kampane s produktmi pre dospelých. Tieto zahŕňajú striptízové kluby, escort služby a produkty spojené s fyzickou rozkošou. Nesmiete ich zacieliť na vek pod 18 rokov a aj tak nesmú obsahovať napríklad otvorenú nahotu.

Zvlášť kategória produktov nad 18 je alkohol a produkty jemu podobné. Je samozrejmosť, že nemôžete cieliť reklamu na vodku na maloletých.

Zaujímavý fakt je, že produkt sa na alkohol nesmie ani podobať – nealkoholické pivo s 0,00% alkoholu tiež nesmiete voľne propagovať.

Ak ste si chcete nárokovať copyright a chcete zamedziť iným propagovať vaše produkty, prihláste sa ako jediný pravý majiteľ. Google má na to špeciálny dokument.

Osobitné podmienky tiež platia pri propagovaní gamblerstva, zdravotných pomôcok a politiky. Na svojom webe musíte mať jasné stanovené, že sa jedná o produkty určené pre dospelé osoby a svoje kampane musíte cieliť nad 18 rokov.

Tým sa však pripravujete o veľkú časť publika, pretože Google vie cieliť len na ľudí, ktorí majú svoj vek uvedený v Google+.

Žiaľ, nijako sa to obísť nedá a ani by sme vám to neodporúčali robiť. Ak ste zmätení, príďte k nám. My už máme tieto pravidlá v malíčku.