Menu

Čo potrebujete, ak chcete mať výkonný e-shop? #1

Na čo myslieť a čomu sa vyhýbať pri AdWords kampaniach.


Mať úspešný e-shop je drina. Máme obrovský rešpekt pre každého, kto sa do tohto boja púšťa a berie ho vážne. Čo potrebujete k tomu, aby ste vzišli víťazne?

Kvalitný e-shop a kvalitný produkt

Biznis je tvrdý a trh neodpúšťa. Ak ste doteraz nepredali ani jeden kus, AdWords kampaň vás nezachráni. Pred spustením PPC kampane musíte mať aspoň nejaký organický traffic – odkazy na Googli vám pomôžu zvýšiť počet preklikov z vyhľadávania, nie zvýšiť počet vyhľadávaní.

Ľudia musia vedieť o existencii vášho produktu. Ak predávate pozemky na Marse, odporúčame najprv spustiť nejakú awarenessovú kampaň na YouTube alebo v sieti Google Display Network.

Na internete sa oberáme o veľkú časť zákazníckej skúsenosti – ochotný personál, príjemný interiér, promptná komunikácia... Toto všetko musíte nahradiť kvalitným e-shopom, ktorý je prehľadný, optimalizovaný pre mobily a s jednoduchým nákupným procesom.

Dobré texty

AdWords sa opierajú o texty, ktoré máte na webe. Pozor, nestačí mať len správne popisky produktov. Musíte rozumieť tomu, ako vaši zákazníci vyhľadávajú – ak sa váš produkt volá zastrihávač živého plota, no ľudia ho poznajú ako (napríklad) motorové nožnice, prispôsobte tomu texty.

Tie musia byť v prvom rade úplne zrozumiteľné. Najmite si radšej na pár hodín profesionálneho copywritera. Ten sa už o kvalitu vašich textov postará a vy sa nebudete trápiť.

gif plač s peniazmi

Reálne očakávania a trpezlivosť

Toto nepočuje rád nikto, no kampaň vás nezachráni zo dňa na deň. Veľmi dobre si zrátajte, koľko môžete do reklamy investovať. Koľko objednávok musíte dostať, aby sa vám peniaze vrátili? Aký je potenciál trhu – koľko Slovákov si môže dovoliť kúpiť pozemky na Marse? AdWords sú dlhodobá záležitosť a získať relevantné čísla trvá minimálne tri mesiace.

Riadne vyplnené kontaktné údaje

Toto je extrémne dôležitý faktor. Ľudia vám môžu zavolať priamo z výsledkov vyhľadávania alebo si môžu vašu adresu hodiť do navigácie a navštíviť vašu predajňu iba vtedy, ak ich máte vypísané správne.

Obzvlášť precízne ich vypĺňajte, ak ponúkate nejaký druh havarijnej služby. Kľučiara, vodoinštalatéra či odťahovku potrebuje človek okamžite v momente, kedy mu vznikla táto potreba. Ak sa nedovolá vám, dovolá sa konkurencii.

gif zvoniaci telefon

Dynamický remarketing

Užívateľ nenakúpi v prvom e-shope, ktorý navštívi. Je to ako v nákupnom centre – najprv sa poprechádza, porovnáva, hľadá ďalej. Tradičný statický remarketing zaznamená návštevu a potom ukazuje všetkým užívateľom rovnakú kampaň – napríklad „nakúpte u nás, sme super“.

Dynamický remarketing je omnoho pokročilejší. Užívateľovi ukazuje presne to, čo ho zaujíma. Kampaň môže hovoriť „Foťák, ktorý sa ti páčil, má tento týždeň super zľavu“ alebo „Páčila sa ti dovolenka v Chorvátsku? Bulharsko je lacnejšie.“ Takto budete udierať na citlivú strunku a udržíte sa top of mind.

Nezabúdajte na offline konverzie

Spotrebiteľ si často spraví rešerš na internete a potom nakúpi tovar v predajni. Dôvodov je viacero – chce si tovar obzrieť naživo, chce sa poradiť, alebo má jednoducho radšej osobný kontakt. Toto je fakt, s ktorým sa musíme zmieriť.

Na prvý pohľad sa to zdá ako nemerateľná veličina, no stačí byť vynaliezavý. Takýmto nakupujúcim môžete ponúknuť špeciálny zľavový kupón. Pri pokladni sa môžete spýtať, odkiaľ sa o vás dozvedeli. Ak spozorujete nárast offline konverzií po spustení AdWords kampane, navrhujeme vám začať sledovať ich trend.

gif retro pokladňa