Menu

Čo by ste sa v Tibete naučili o návštevníkoch vášho webu

Udržať návštevníkov na webe čo najdlhšie je v dynamickom svete internetu takmer nemožné. Buddha by vás to naučil štyrmi vetami.

„Koreňom všetkého zla je nedostatok poznania.“

Nastaviť správne podmienky pre vašich návštevníkov je náročný proces. Nezvládnete ho bez kvalitných informácií. Používajte A/B testing, aby ste získali potrebné dáta. Majú vaši potenciálni zákazníci radšej vykanie alebo tykanie? Pôsobí na nich oranžová farba lepšie ako zelená? Musíte poznať každý detail a prispôsobiť mu používateľské prostredie.

„Vašou úlohou je poznať svet a potom sa mu celým srdcom odovzdať.“

Sledujte nové trendy, pretože aj vaši návštevníci ich sledujú. Viac ako polovica používateľov je na mobilnom zariadení. Google upravil svoj algoritmus, aby neresponzívne stránky vyhadzoval z mobilného vyhľadávania. Keby sa aj niekto z mobilného zariadenia dostal na vašu neresponzívnu stránku, okamžite by z nej odišiel. Prispôsobte rozloženie stránky tak, aby vyhovovala malým zariadeniam.

Fonty vyberajte dostatočne veľké, približovanie je pre používateľov práca navyše. Obrázky musíte správne rozložiť – pri zobrazení na šírku ich dajte vpravo od textu, pri rozložení na výšku by správne mali byť pod textom. Tlačidlá nastavte na takú veľkosť, aby ste odstránili sydróm tučných prstov a umiestnite ich do pravého dolného rohu. Prispôsobíte sa tak ľuďom, ktorí držia mobil jednou rukou a klikajú palcom. Mobilných zariadení je veľa a každé má trochu odlišný displej. Myslite na to pri úprave webu.

„Najšťastnejší je ten, kto má najmenej žiadostí.“

V našom prípade budete najšťastnejší, ak sa návštevník zdrží na stránke aspoň minútu. Nežiadajte od neho stále niečo. Odoberanie newslettera by ste mali nechať ako jeden z posledných krokov. Na prvom rande si hneď nevypýtate kľúče od bytu, lebo by ste partnera vystrašili. Najprv mu ponúknite časť informácií priamo na stránke a až potom navrhnite, že ich môže dostávať viac po príhlasení do zoznamu odoberateľov.

Reklamný priestor by mal stránku len dopĺňať, nie jej dominovať. Vaši inzerenti určite pochopia, že budú viac klikaní po kvalitnom rozhodnutí než po donútení vaším „Po kliknutí na odkaz budete presmerovaní na stránku“. Najhoršie reklamy prekrývajú celú plochu webu a odstrašujú kvalitné návštevy. Bounce rate sa zvyšuje a vaša pozícia vo vyhľadávaní klesá.

„Opakovanie chýb nie je matkou múdrosti“

Nebojte sa chybovať, to je prirodzený proces. Ak sa vám doteraz v Analyticsoch krivka času stráveného na stránke držala smutne nízko, môžete to zmeniť. Začnite testovať, skúšajte a poučte sa zo svojich chýb. Návštevníci sa rýchlo naučia, že ste k nim priateľskí a radi sa budú zdržovať prezeraním vašich produktov a čítaním vašich posolstiev.