Menu

Anatómia úspešného newslettra

Váš open rate je 0. Máte pokazený mail alebo mŕtve adresy? Možno stačí zmeniť vašu emailovú komunikáciu.

Odosielateľ

Prvé, čo si všimnete, keď vám príde email, je odosielateľ. Až 73% newslettrov putuje do spamu alebo do koša, pokiaľ je odosielateľ pochybný. Napríklad, použiť krstné meno je vhodné, pretože u užívateľa vyvolá pocit, že dostal mail od skutočnej osoby.

Používajte - Chytľavý názov, provokatívny, vyvolávajúci zvedavosť ale hlavne — krátky!

Nepoužívajte - Generické názvy ako marketing@, alebo začínajúci zbytočným www.

Predmet, známy aj ako subject

Hneď za odosielateľom nasleduje predmet mailu. Je to najdôležitejší prvok vo vašej mailovej kampani. Napíšte ho akčne, s lákavou ponukou či tak, aby vzbudil dojem že ide o niečo mimoriadne dôležité.

Odkazujte na predošlú komunikáciu, predchádzajúci newsletter. Kombinujte predmet s odosielateľom, napríklad:

odosielateľ: Peter predmet: Ako som sľúbil, posielam ukážky…

Používajte - akčný predmet, lákavá ponuka, ľahko zapamätateľný

Nepoužívajte - príliš informatívny, nezaujímavý predmet, neatraktívny

Telo mailu

Nemôžete posielať iba email. Posielajte newsletter, ktorého obsah musí byť naozaj relevantný. Ak sú informácie nezaujímavé alebo nedôležité, 75% užívateľov sa z vašej databázy odhlási.

Vytvárajte personalizovaný obsah — nemusíte hneď robiť ponuky na mieru každému zákazníkovi. Stačí, keď na začiatok začnete mail oslovením s jeho krstným menom.

Tí, čo sa pridali k vašim odberateľom, sú nimi preto, lebo ich zaujíma obsah, ktorý ponúkate. Vyhýbajte sa tiež litániam bez medzier. Za každým štvrtým riadkom textu urobte odsek. Šetrite svojich čitateľov a dajte im vydýchnuť.

Používajte - medzery, personalizovaný obsah, relevantnosť

Nepoužívajte - nesúvisiaci obsah, veľa textu

Vizuál

Tak ako kdekoľvek inde, aj v newsletteri je veľmi dôležitý vizuálny prvok. Dajte svojmu obsahu šťavu obrázkami, gifmi, infografikami… Veď predsa nechcete, aby užívateľ prestal odoberať alebo čítať newsletter kvôli tomu, že ho nudí.

Používajte - .jpg, .gif, .png

Nepoužívajte - veľa textov a tabuliek, ideálne bez formátovania

Tipy na záver. Nezabudnite tiež na:

  1. call to action

  2. button pre odhlásenie sa z odberu, až 82% užívateľov ho použije

  3. podpis