Menu

Aký je proces nastavenia online kampane a koľko trvá?

Realizácia kampane má veľa krokov a do jej prípravy sa zapája veľa špecialistov z rôznych oblastí. Viac zistíte v článku.


Predpríprava

Prv, než začneme pripravovať kampaň, sa musíme stretnúť s klientom. Nielen kvôli zadaniu, ale aj preto, aby sme porozumeli klientovej propozícii. Musíme spoznať vašu marketingovú históriu, vašich konkurentov, podrobnosti o vašich produktoch. Takéto stretnutie môže trvať 1 hodinu až celé popoludnie.

Plánovanie a realizácia kampane

Toto je najrozsiahlejšia fáza. Má 6 hlavných krokov:

Nastavenie cieľov. Po spoločnom stretnutí zadefinujeme cieľovú skupinu, timing kampane a budget. Trvanie: 0,5 – 1h

Naplánovanie kampane. Výber vhodných kanálov a formátov – na aké servery umiestnime bannery? Spustíme aj videoreklamu? Následne zistíme návštevnosť jednotlivých serverov a ich podsekcií pomocou AIM monitoru alebo Google Analytics a veľkosť cieľovej skupiny na Facebooku, Linkedine a ďalších sociálnych sieťach.

Počas plánovania nastavujeme aj timing, aby sme v rámci mediálneho nasadenia získali čo najväčší zásah, efektivitu a dynamiku kampane. Preveríme dostupnosť reklamných plôch a v prípade špeciálnych riešení konzultujeme s jednotlivými servermi ich možnosti.

Trvanie: 1h – 3 dni, v závislosti od rozsahu kampane. Naplánovanie Googlu a Facebooku trvá do hodiny, stredné kampane do troch hodín a veľké kampane – tendre či ročné komunikačné stratégie – trvajú až do troch dní.

Príprava kľúčových slov a reklamných textov. Trvanie: 2h. Toto je veľmi premenlivá položka, záleží od komplexnosti kampane.

Výroba prezentácie s explikáciami pre klienta. Trvanie: 15min – 2h. Mediaplán sa často dolaďuje podľa pripomienok klienta, čiže výsledný čas môže byť dlhší.

Nasadenie kampane a kontrola kreatív. Trvanie: 0,5h – 2 a viac hodín. Nasadenie na FB a do Googlu trvá pol hodinu až hodinu, stredné kampane okolo dvoch hodín a veľké kampane trvajú dve a viac hodín.

Report kampane. Trvanie: 15min – 1h.

Kontrola kampane

Pri každej kampani je to individuálne. Záleží od jej veľkosti (počet kľúčových slov, nasadených reklám...) a od toho, či je to prvá alebo piata kontrola danej kampane. Najviac času zaberá kontrola po prvom týždni. Vtedy musíme pridať alebo vylúčiť slová podľa toho, čo spotrebitelia v tomto období vyhľadávali.

Následne kontrolujeme pozície reklám, či sa správne zobrazujú, a ktoré najlepšie fungujú. Hodnotíme relevanciu reklám a či majú nastavené všetky dostupné rozšírenia – podstránky, telefónne číslo, popisy... Prvé kontroly zaberú približne 45min.

Je to neustály proces, kampaň treba ladiť. V priemere však ďalšie kontroly zaberajú približne pol hodiny.

Analytika

Musíme sa pohrabať v číslach vášho webu. To zahŕňa:

  • Kontrolu nastavení Google Analytics (prípadne Tag Managera)
  • Analýzu webstránky
  • Definovanie cieľov
  • Nasadenie trackovacích kódov a kontrolu ich funkčnosti
  • Nastavenie mikro a makro konverzií
  • Nastavenie remarketingových zoznamov
  • Kontrola prepojenia s Google AdWords
  • Nastavenia custom segmentov, dashboardov a reportov Trvanie všetkých týchto aktivít spolu: min 2h. Záleží od štruktúry a zložitosti webu.

Ku kampaniam vypracovávame aj analytický report s analýzou návštevnosti webu a výkonu kampaní – táto aktivita trvá minimálne 3 hodiny.

Reporting

Na konci každej kampane pripravujeme report. Kým sme vyladili formu reportov, trvalo to niekoľko týždňov a dodnes je čas ich prípravy premenlivý, pretože sa často mení štruktúra dát alebo požiadavky klienta. Stačí, aby Google zmenil v Analyticsoch jednu položku a musíme prerábať reporty.
Za predpokladu, že nenastal žiadny hororový scenár, reporting vyzerá takto:

  • Vypracovanie a poslanie reportu z Googlu: 0,5h
  • Vypracovanie a poslanie reportu z Facebooku: 20min
  • Vypracovanie a poslanie reportu z Twitteru: 0,5h
  • Vypracovanie mesačného benchmarkingu: 4h
  • Vypracovanie špeciálneho reportu: 1h. Špeciálny report, napríklad report za dlhšie obdobie alebo report so zmenami v štruktúre.

Ak ste si zrátali všetky tie hodiny a zľakli ste sa, že by ste si takú kampaň mali spravovať sami, nebojte sa a napíšte nám. Radi vám pomôžeme :)