Menu

Ako spustiť funkčnú Youtube reklamu

Youtube reklama nemá správny účinok, ak ju správne nepripravíte. S našimi radami to zvládnete.


Ako oklamať päťsekundový limit

Internet je zahltený reklamou. Tí vytrvalci, ktorí si ešte nenainštalovali AdBlock netrpezlivo bubnujú prstami, kým prejde nekonečný päťsekundový limit pred vytúženým videom. A vy im počas tohto vyhroteného momentu chcete niečo predať? Alebo pri najlepšom čakáte, že dopozerajú celý polminútový spot? Žiaľ, ani jedno, ani druhé sa nestane, ak neviete využiť tento limit vo svoj prospech.

Najzákladnejšie pravidlo znie: nepoužívajte TV spoty ako videoreklamu. Ich model je absolútne odlišný, o čom sme, napokon, písali aj v našom článku. Keď pripravujete spot, mali by ste vopred rátať s jeho online launchom a prispôsobiť tomu produkciu. Iba tak plne využijete digitálne prostriedky.

Druhé pravidlo hovorí: keď dávajú, berte. Za prezretie dvadsiatich deviatich sekúnd neplatíte. Zhliadnutie reklamy je platné až po tridsiatich sekundách alebo po skončení videa, ak je kratšie. Vložte svoje posolstvo do prvých piatich sekúnd videa. Možno ľudia vašu reklamu neuvidia celú, ale účinok bude mať aj tak.

Tretie pravidlo je najťažšie: buďte kreatívni. Päť sekúnd je na internete celá večnosť. Ak dokážete svojimi piatimi sekundami vyvolať zvedavosť, vyhrali ste striebornú medailu. Ľudia dopozerajú celú reklamu a môžete sa tešiť z poctivo zaplateného zásahu. Ak chcete vyhrať zlato, musíte sa do limitu zmestiť s celým posolstvom a mať to zadarmo.

Inšpirujte sa značkami, ktoré to naozaj vychytali. Audi R8 je najlepší príklad ever. Ale už ho poznáte. Videli ste napríklad Jeana Claude Van Damme robiť rozštep na kamiónoch alebo Budweiser reklamu zo Super Bowlu?

Prečo využiť používateľský insight

Poznať svoju cieľovú skupinu je jedna vec, no poznať aj jej správanie na médiu – to je skutočná zlatá baňa!

Mnoho ľudí používa Youtube ako hudobný prehrávač. To znamená, že si ľahnú do postele alebo prepnú do Excelu a videá im bežia na pozadí. Ak teda máte vo videoreklame neurčitú alebo žiadnu zvukovú stopu, môžu vašu reklamu úplne prehliadnuť a vy zaplatíte za kopu zbytočných videní.

Ľudia reklamy ignorujú. Akonáhle zistia, že sa zapol sponzorovaný obsah, oči im zbehnú dole na tlačidlo „Skip this ad“. Zrak môžu používatelia odvrátiť, no uši neodvrátia. Precízne vybraná hudba bude používateľom hrať v hlave aj mimo digitálneho sveta. Schválne, vybavíte si zvučku Tullamore Dew?

Youtube reklamám našich klientov pomáhame zarábať. Napíšte nám a pomôžeme aj tej vašej.