Menu

Ako sa naše značky chopili šance s Pokémon GO

Jediná hra dokázala v krátkom čase ovládnuť celý svet a v určitom momente výrazne pohla digitálnym marketingom. Aj slovenské a české značky sa zviezli na vlne. Pozrite sa, ako.


V minulom článku som písal, že Pokémon GO je veľká príležitosť pre lokálne firmy. Môžu pritiahnuť zákazníkov od konkurencie platením Lure Modulov a pri chytaní pokémonov ich pohostiť svojimi produktmi.

Neprešli ani dva týždne a pokémon marketing sa dostal za lokálne hranice. Vybral som ukážky slovenských a českých značiek, ktoré sa pokúsili využiť ošiaľ vo svoj prospech. Niektorým to vyšlo, téma pokémonov bola blízka ich brandu a fanúšikovia to ocenili. Niektoré si tému vzali po svojom a tiež to bolo super.

Na koniec som vybral jednu spoločnosť, ktorá sa chcela do komunity nasilu pridať a fanúšikovia ju, jednoducho, ignorovali.

Aupark - Lure Moduly

Obchodné centrum Aupark aktivovalo Lure Moduly na troch PokéStopoch vo svojej blízkosti a lákalo trénerov, aby prišli pochytať chýbajúcich pokémonov práve k nim. Jednoduché a účinné.

Aupark - Lure Moduly screenshot

Telekom CZ - dáta zadarmo

Telekom odmenil svojich zákazníkov – hráčov dátami zadarmo počas celého víkendu. Zaujímavé je, že dáta sa nestrhávali len za hranie Pokémon GO. Skvelá odmena:

Telekom CZ - dáta zadarmo screenshot

O2 - dáta zadarmo

Tento operátor dokázal hru napasovať na svoju prebiehajúcu kampaň. Každý zákazník si môže vybrať dáta navyše zadarmo, tak prečo ich nepoužiť na hranie takej populárnej hry? Nádherné napojenie na produkt a trafenie cieľovky:

O2 - dáta zadarmo screenshot

CINEMAX - súťaž

Návštevníci kina čakajú dlho v rade na pukance, tak sa zabávajú chytaním pokémonov. Pre CINEMAX to znamená príležitosť rozbehnúť úspešnú súťaž v komentároch:

CINEMAX - súťaž screenshot

Senovážná Lure Moduly a súťaž

Obchod s teniskami v Česku otvoril Lure Modul blízko svojej prevádzky a navyše ponúkol odmenu pre hráčov – zľava na tenisky podľa levelu v hre, to je ozajstná motivácia.

Senovážná Lure Moduly a súťaž screenshot

Centrum Chodov CZ – Post

České nákupné centrum využilo šancu a hoci nič neponúkli, pridali sa do komunity. Ukázali trénerom, že toto nákupné centrum má Pokémonov v láske a svoje nákupy by preto mali robiť v ňom:

Centrum Chodov CZ – Post screenshot

Staropramen – post

Praví chlapi nechytajú pokémonov, ale... pivo. Pre Staropramen by nemalo zmysel otvárať Lure Moduly v baroch, keď chcú predávať pivo. Ale parafrázovať hru a ukázať ju zo svojho pohľadu, to je skvelý nápad:

Staropramen – post screenshot

AXE – post

Podobne ako Staropramen, aj AXE využilo šancu pozrieť sa na Pokémon GO svojimi očami. Musím povedať, že ich pohľad sa mi naozaj páči:

AXE – post screenshot

Kooperativa CZ – OOH upozornenie

Opäť raz situácia, kedy by podporovanie trénerov nikam neviedlo, ale práve naopak. Spoločensky zodpovedná poisťovňa má v záujme iba zdravie a bezpečnosť svojich zákazníkov:

Kooperativa CZ – OOH upozornenie screenshot

Alza – sekcia v e-shope

Hra žerie veľa baterky a smartfóny bez technológie gyroscope si užijú len polovicu zábavy. Ak máte na sklade powerbanky a výkonnejšie smartfóny, oplatí sa zjednotiť ich do novej sekcie určenej trénerom nadprirodzených bytostí:

Alza – sekcia v e-shope screenshot

Slovak Lines - súťaž

Podľa vzoru CINEMAX by to malo fungovať – pošlite do komentára fotky vašich pokémonov. Ale zdá sa, že autobusová spoločnosť šliape vedľa a fanúšikovia jej snahu neocenili. Toto je dôkaz, že na vlne sa nemôžete zviezť za každých okolností alebo musíte nájsť tú správnu kreatívu.

Slovak Lines - súťaž screenshot

Videli ste ešte nejaký zaujímavý prípad Pokémon marketingu?