Menu

Ako rozoznať digitálnu mediálku, od ktorej by ste mali dať ruky preč

Toto sú varovné signály, ktoré môžu naznačiť, že vaša agentúra je neprofesionálna.

Blog o certifikátoch Googlu rozprúdil živú diskusiu na našom Facebooku. Povedali sme si, že sa na problém profesionality a neprofesionality pozrieme aj z inej strany.

Sú odvetvia, pri ktorých sú varovné signály jasné od začiatku – ak vám niekto sľúbi, že vás dostane na prvé miesto v Googli za pár týždňov za 150 eur, vyzerá to podozrivo. Ako ale odhaliť neodborníka vo výkonnostnom či mediálnom marketingu?

1) Podozrivo špecifická a dobrá ponuka

Ak vám niekto stále núka rovnaký web alebo malú skupinu stránok, na ktorých umiestni vašu reklamu, majte sa na pozore. Kým to nemusí znamenať priame riziko pre vás, je šanca, že nedostávate efektívnu stratégiu – váš dodávateľ ponúka iba svoje partnerské weby, ktoré nemusia sedieť vášmu biznisu.

2) Jeden človek robí veľa rôznych vecí

Znakom zlej agentúry je, že jeden človek zastáva viacero rôznych pozícií. Nemyslíme tým pozície, ktoré sa dopĺňajú, napríklad „copywriter/social media manager“ alebo „account manager/project manager“ ale pozície, kedy jeden človek robí vecí z rôznych oblastí – napríklad flashista, ktorý spravuje sociálne siete alebo mediálny stratég/grafik. Ak agentúra núti ľudí nebyť odborníkmi na jednu oblasť, odporúčame dať od nej ruky preč.

3) Odporúčania bez argumentov

Úlohou reklamnej agentúry je klientom dávať odporúčania. Klient nemusí byť odborník na marketing, na to si platí agentúru. Preto ak agentúra dostane otázku „prečo je toto tak a toto tak?“ a nedokáže súvislo odpovedať alebo odpovedá vyhýbavo, sú dve možnosti.

Buď nevie odpovedať – a teda nie je odborníkom vo svojom odbore – alebo nechce a niečo pred vami skrýva.

4) Nedostupné priebežné reporty

Je fér, aby klient videl čísla zo svojich kampaní aj počas toho, ako bežia — nie len na konci. Je to mechanizmus, ktorý chráni záujmy klienta a agentúra tak nemôže skresľovať výsledky.

Ak vám toto vaša agentúra nedovoľuje alebo vám pošle prístupy k jednotlivým stránkam, na ktorých bežia vaše reklamy namiesto jedného systému, v ktorom spravuje kampane, je to viac než podozrivé.

5) Unifikované a jednoduché ponuky

Ak vám niekto ponúkne ppc reklamu na spôsob katalógového zápisu („tu je 5 slov za 50 eur a budete na prvej pozícii“), tak je to fail. Jednak preto, že takéto univerzálne riešenia takmer nikdy nefungujú a hlavne preto, že je to znak nezáujmu. Takáto agentúra sa nikdy nebudete venovať vašej kampani a jej nastavovaniu. Pritom práve v nastavovaní je kľúč k úspechu.

Naopak, dobrá digitálna marketingová agentúra by mala dokázať challengovať svojich klientov – nie len plniť zadania. A ak agentúra zainvestuje do externých nástrojov, ktoré pomáhajú klientovi k dosahovaniu lepších cieľov (my napríklad používame tool Marin), znamená to úprimnú snahu o maximálny klientov úžitok.

Dúfame, že aj tento blog spustí lavínu komentov na našom Facebooku, tešíme sa na diskusiu ☺