Menu

Jedna kengura a stovky sútažiacich: Takto sa robí súťaž na Facebooku [Case Study]

Ak robíte kampaň na produkt, ktorý všetci poznajú, môžete mať spolovice vyhraté. Napríklad na taký termix – ikonický kúsok gastronómie, ktorý milujeme už od malička. V našom prípade to však bolo spolovice inak. Kampaň pre spoločnosť NIKA sa týkala novej produktovej línie – Termixu do vrecka. Ten má oproti svojmu predchodcovi v kelímku nespornú výhodu, môžete si ho vziať kamkoľvek a zjesť kdekoľvek aj bez lyžičky. Cieľom kampane bolo dostať produkt do povedomia potenciálnych zákazníkov cez Facebook a Google.


Sociálne siete sú skvelým spôsobom, ako šíriť povedomie o novom produkte lacno a veľmi efektívne, to všetci vieme. Posty, videá alebo súťaže dokážu osloviť za krátky čas veľké množstvo potenciálnych zákazníkov a cielenie kampane môžete veľmi jednoducho nastaviť.

Samotné súťaže na Facebooku sú výborným riešením, pri ktorom dokážete zapojiť desaťtisíce používateľov aj s malým budgetom. Hoci sa v ostatnom období rozmohla mierna nedôvera vďaka podvodným "Zdieľaj a vyhraj iPhone" súťažiam, ak kampaň uchopíte správne, vymyslíte jednoduchú a motivujúcu tému, definujete jasné pravidlá a call to action, používatelia FB sa radi zapoja a viete dosiahnuť perfektné výsledky.

Patrícia Sveráková a Tomáš Polák z ROLAND TORSTEN ADVERTISING (RTAD) prišli s prvotnou myšlienkou kampane, kengure dali tvár a pripravili video, ktoré sme uverejnili na Facebooku. My z paravanu sme sa podieľali na kreatíve, určili sme tému súťaže, stratégiu, vizuál a copywriting samotných postov na Facebooku a riešili sme performance.

Motivujte súťažiť

Súťaže sú medzi ľuďmi stále obľúbené, ako vysvetľuje Martin Šimo, digital marketing analyst paravanu: "Význam súťaží sa za posledných 5 rokov nezmenil, pomáhajú značkám zapojiť čo najviac ľudí. V tom je stále ich hlavný význam. Priťahujú však aj ľudí, ktorí so značkou nechcú mať nič spoločné a ide im len o výhru. Môžu sa tak stať dvojsečnou zbraňou, preto musí značka vhodne komunikovať aj mimo súťažných postov."

Používatelia FB sa zapoja aj za minimálnu motiváciu – napríklad balíček sladkostí či krém na ruky. Dôležitým faktorom je správne cielenie a vhodná kreatíva. Spolu s ROLAND TORSTEN ADVERTISING sme pripravili kampaň s využitím dvoch úplne jednoduchých súťaží, ktorá spolu s ostatnými postami a videom oslovila desaťtisíce ľudí.

Vymyslite meno pre kenguru

Úspešnosť súťaže viete ovplyvniť už od začiatku. Otázka alebo úloha, ktorá zapojí súťažiaceho do hry, musí byť jednoduchá. Výborným spôsobom pri vhodných produktoch sú kreatívne súťaže, pýtanie sa na názor, interaktívne zapojenie používateľov Facebooku a triviálne otázky, nad ktorými nemusia dlho premýšľať a dokážu odpovedať hneď. Zároveň netreba zabúdať na to, aby téma súťaže súvisela s produktom. Podobne tiež výhra.

Začali sme súťažou nabádajúcou ku kreativite – používatelia Facebooku mali do komentára napísať meno pre maskota – kenguru.

sutaz na facebooku case study

Druhá súťaž bola kvízová. Fanúšikovia mali uhádnuť, čo neobsahuje Termix do vrecka z ponúknutých možností. Pomocou súťaže sme navyše odkomunikovali aj to, že nová produktová línia neobsahuje farbivá, konzervanty ani éčka.

case study sutaz na facebooku

Zvolili sme jednoduché timelinové súťaže – obrázok s popisom, ktoré nevyžadovali žiadne kliknutia navyše a boli dostupné rovnako na desktope ako v mobilnom zobrazení.

Súťažiaci, ktorého meno pre kenguru sme vybrali ako výherné, a traja súťažiaci, ktorí správne odpovedali na kvízovú otázku, získali po dva kartóny termixu.

Trvanie a umiestnenie kampane

Kampaň trvala od 19. októbra 2016 do 12. decemba 2016 na Facebooku, podporovaná cez microsite www.termixdovrecka.sk (banerovou a remarketingovou kampaňou Adwords).

Na Facebooku sme uverejnili 2 súťažné posty (vymysli meno pre kenguru a jednoduchý kvíz) 13 tematických postov (z ktorých 8 bolo promovaných) a 1 videopost s animovanou kengurou.

Výsledky kampane

Cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie o produkte a značke a podporiť predaj vytváraním engagementu na Facebooku, aby sa súťažné posty šírili medzi používateľov. To sa nám podarilo.

Súťažný post (obrázok s popisom s jednoduchou výzvou na komentovanie) zaznamenal celkový engagement 3 593. Celkovo 1 716 používateľov sa zapojilo do vymýšľania mena pre kenguru (1 586 z platenej reklamy).

Do druhej súťaže – odpoveď na termixový kvíz, sa zapojilo celkom 1 788 komentujúcich používateľov (1 551 bolo z platenej reklamy). Celkový engagement tohto postu bol veľmi podobný prvej súťaži, 3 573 používateľov.

Výborné výsledky malo aj video s kengurou, ktorého cieľom bolo budovať povedomie o značke a produkte. Ku dňu vyhodnocovania kampane sa sponzorované video zobrazilo 378 941krát a zasiahlo 109 899 jedinečných používateľov. 24 472 používateľov dokonca kliklo na video, aby si ho pozreli znovu.

Nebojte sa súťaží

Spot do telky si nevyrobíte sami v kancelárií a radšej sa obrátite na odborníkov – podobne by ste mali postupovať aj pri Facebook súťažiach, ktoré jednoducho patria k marketingovým nástrojom. My vám s vytvorením facebook súťaže radi pomôžeme.

Súťaže na Facebooku majú striktne určené pravidlá, s ktorými ste súhlasili pri vytvárani profilu. Čo sa však stane, ak pravidlá porušíte? Denne vidíme zopár takýchto súťaží na Facebooku a nikto nebol zatiaľ za nič potrestaný. Ak by viac používateľov nahlásilo, že ste pravidlá porušili, Facebook by vám mohol zmazať súťažný post a v horšom prípade zablokovať stránku.

Súťaž nemôžete podmieniť:

  • Lajkovaním stránky
  • Zdieľaním príspevku
  • Označením priateľa v komentári

Súťaž nemôžete urobiť ani na osobnom profile, musí to byť firemný profil.

Na záver príjemný vedľajší efekt

Fanpage zadávateľa, spoločnosti Nika, publikovanými postami ožila a od začiatku kampane získala obrovské množstvo fanúšikov, čo je iba vedľajší efekt. Zaznamenali sme celkovo 1 601 nových fanúšikov od spustenia kampane.

Pomôžeme vám s Facebookovou kampaňou? Alebo chcete vedieť, ako sa kengura teda volá? Príďte k nám na kávu.