Menu

Ako nabriefovať digitálnu mediálku pre čo najlepšie výsledky

Ako sa pripraviť na prvé stretnutie s agentúrou? Čo jej povedať? Čo očakávať? Zistíte v našom dnešnom blogu.

Keď vyhľadáte agentúru, chcete jej zveriť veci, s ktorými nechcete mať starosti. Presne na to vznikli agentúry. A verte nám, veľmi radi vám pomôžeme posunúť váš biznis na nový level. Každý vzťah si však na začiatku vyžaduje veľa komunikácie.

Čo by ste mali mať pripravené na prvom stretnutí

1) Predstavu o rozpočte, ktorý máte na kampaň

Je jedno či máte malý alebo veľký rozpočet – rámcovú predstavu o ňom máte. Stovky eur? Stovky tisíc? To je veľmi dôležitá informácia. Ak máte stovky a my vám pripravíme kampaň za stovky tisíc, zľaknete sa a žiadnu kampaň nespravíte. Ak máte stovky tisíc a my vám pripravíme kampaň za stovky eur, tak nedosiahnete výsledky, ktoré môžete mať.

2) Trvanie kampane

Ste pripravení na dlhodobú podporu alebo robíte iba sezónnu kampaň? To záleží aj od vášho produktu. Po plavkách nie je dopyt celý rok, po kancelárskych potrebách áno.

3) Cieľovú skupinu

A tým nemyslíme odpoveď „všetci“. Ogilvy, legendárny marketér, raz povedal: „Keď cielite na všetkých, necielite na nikoho.“ A má pravdu. Viete prečo? Pretože ponuka, ktorá má uspokojiť každého, bude taká nudná, že nikoho nezaujme.

Predstavte si len, aké ťažké je v kancelárii dohodnúť sa, aké jedlo objednať na obed. Každý z vás má iné chute – a preto je efektívnejšie jednému ponúknuť šalát, inému steak.

4) Požadované ciele

Čo chcete kampaňou dosiahnuť? Nižšiu cenu za získanie zákazníka? Viac registrácií? Zvýšenie povedomia o vašej firme? O tomto by ste mali mať aspoň hrubú predstavu. Ideálne je sústrediť sa na jeden cieľ alebo cieľom určiť rôznu prioritu.

Komplikácie môžu nastať, keď…

1) Je klient partizán

Mlčí o budgete, o cieľoch, o všetkom. Ak je zadanie príliš vágne, nedokážeme pripraviť dobrú ponuku. Klient si vypýta druhú, pretože táto mu nevyhovuje. Ak agentúra vypracováva tretiu ponuku, niekde je seriózny komunikačný problém.

2) Klient má nereálne očakávania

Dobrá kampaň sa dá spraviť s malým aj veľkým rozpočtom. Nedá sa však robiť veľká kampaň za málo peňazí. V takom prípade vypracovávame dve ponuky – jednu, ktorá spĺňa budgetové požiadavky a druhú, ktorá spĺňa požiadavky na výkon kampane. Môžete si tak najlepšie vybrať, čo vám vyhovuje.

To je všetko. Nechceme pôsobiť rozmaznane ☺ Najdôležitejšie vo vzťahu klienta a reklamnej agentúry je, aby si navzájom dôverovali a vnímali sa ako partneri. Našťastie, s našimi klientami sa nám to väčšinou darí.