Menu

Ako môžete využiť Google Trends

O všetkých hľadaných výrazoch na celom svete si vedie Google záznamy. Neverili by ste, čo všetko vám odhalia.


Google Trends sú štatistiky...

Najväčší vyhľadávač na svete by si jednoznačne mal robiť záznamy o tom, čo všetko si v ňom ľudia prezerajú. Dáta by potom mohol spracovať do prehľadných štatistík a ponúkať ich firmám ako zdroj veľmi cenných informácií.

Našťastie, Google s nami súhlasí, a preto vytvoril nástroj Trends.

V tomto nástroji si môžete vyhľadať, ako veľmi je daný výraz vyhľadávaný. Cielenie je pri vyhľadávaní rovnako dôležité ako pri reklame, preto si môžete nastaviť jeden alebo viac filtrov pre presnejšie výsledky:

  • Poloha. Od výrazov z celého sveta, až po lokálne hľadanie vo vašom meste.
  • Čas. Môžete si zobraziť trendy od roku 2004 po súčasnosť alebo si vybrať ľubovoľný časový úsek z tohto obdobia.
  • Kategórie. Miliardy výrazov nájdete roztriedené do 25 základných skupín od automobilov až po zdravie a v niektorých prípadoch aj na podskupiny.
  • Vyhľadávač. Samozrejme, všetky informácie zbiera Google. Pod jeho značkou však môžeme vyhľadávať na webe, v obrázkoch, v správach, v Obchode Play či YouTube. A presne takto delí výrazy posledný filter.

...naozaj prehľadné štatistiky

Keď sa pohráte s filtrovaním a zadáte výraz, dostanete tri výsledky.

Prvým je graf Záujem v priebehu času, ktorý však ukazuje iba relatívne hodnoty. Nedozviete sa z neho, koľko ľudí presne zadávalo do hľadania vaše slovo, ale zistíte, kedy ich bolo najviac a ako sa tento trend vyvíjal vo zvolenom období.

google trends casovy zaujem

Regionálny záujem ukazuje koľko percent vyhľadávania uskutočnili konkrétne krajiny. Dáta sú zobrazené aj na mapke, v ktorej si tiež môžete prehrať vývoj v priebehu času.

google trends regionalny zaujem

Posledná súčasť sú Súvisiace vyhľadávania. Ukážu vám, aké výrazy a témy vyhľadávajú ľudia z vášho aktuálneho cielenia.

Začnite používať Trends

O svojej cieľovke by ste mali vedieť úplne všetko. Google vám to chce povedať, tak mu to dovoľte. Spoznať záujem o vašu značku alebo s ňou spojené kľúčové slová vám môže ušetriť kopu času a peňazí pri nastavovaní PPC reklám.

Veľká výhoda Google Trends je, že kľúčových slov môžete pridať viac a v grafoch ich navzájom porovnávať. Hľadajú ľudia chladničky skôr na jeseň alebo na jar? Zadajte správny filter a behom pár sekúnd poznáte odpoveď!

Dáta môžete navyše exportovať do formátu CSV. Ak sa vám nechce na informácie hľadieť v tabuľke, nechajte si dôležité zmeny posielať do mailu. Alebo ich zdieľajte na sociálne siete. Možností je mnoho, stačí ich využiť.

Na domovskej stránke vás čaká výcuc najzaujímavejších kľúčových slov dnešného dňa, takže ak práve nemáte čo robiť, v Trendoch nájdete aj zaujímavý prehľad diania vo svete.

Tak už viac nečakajte a kliknite sem.