Menu

Ako - a prečo - si poctivo rozšíriť e-mailovú databázu?

Vieme, že nie je problém spustiť mailovú kampaň na lacné, veľké a pokútne e-mailové databázy. Ale ako budovať vlastnú databázu?

Prečo by ste mali mať vlastnú (alebo aspoň dôveryhodnú) databázu

Rôzne pofidérne databázy neodporúčame z viacerých dôvodov:

  • O adresátoch neviete nič
  • Adresáti nevedia nič o vás
  • Neviete, aká čerstvá je databáza a koľko adries je živých

Tieto faktory znižujú mieru otvorených mailov a aj mieru prekliku z otvoreného mailu. Vaše newslettre budú končiť v spame alebo vám nebodaj zhoršia reputáciu. Preto by ste mali budovať vlastnú databázu.

Najbežnejšie spôsoby ako získať maily poctivo

Poctivo získané maily sú skvelým nástrojom. Zákazník, ktorý vám dobrovoľne odovzdá svoj e-mail, vám dáva najavo, že chce od vás dostávať správy. Očakáva ich a tak máte napolovicu vyhrané. Už len mu priniesť čo najlepšie správy ☺

1. Subscribe button

Vypýtajte si e-mailové adresy a dostanete ich. Publikujte na webe pravidelne čerstvý obsah a užívatelia budú na váš web chodiť. Popri tom si od nich vypýtajte adresu a dostanete ju. Navyše budú mať s vami zákazníci spojenú pozitívnu asociáciu — veď chodia na váš web často a radi, takže majú radi aj vás.

2. Facebook aplikácia

Z aplikácií na Facebooku viete získať e-mailové adresy užívateľov. Facebook ich vždy upozorní, že odovzdávajú svoje kontaktné informácie, takže vedome odovzdávajú svoje adresy.

3. Vymeňte e-mail za niečo cenné

Napríklad exkluzívny obsah či zľavu. Stačí vám na to jednoduchý formulár na webe.

4. Registrácie

Toto je samozrejme najlepší spôsob. Pracujte s databázou svojich registrovaných užívateľov a zákazníkov. Pomaly a poctivo budovaná databáza prináša najlepšie ovocie, navyše o svojich zákazníkoch máte najviac informácií, čiže môžete e-mailové kampane robiť šikovnejšie.

5. Používajte CRM systémy

Ak ste offline biznis, možno by ste mali zvážiť niektorý z CRM systémov — tzv. zákaznícke vernostné karty. Obchodné reťazce ich používajú iba preto, aby získali e-mailové kontakty a informácie o svojich zákazníkoch. Tí za odmenu získavajú zľavy.

Ako budujete svoju databázu vy? Napíšte nám do komentárov!