Menu

7 vecí, za ktoré platíte pri mailovej kampani s pokútnou databázou

Minule sme písali o tom, že si máte databázy budovať sami a o tom, aký to prinesie úžitok. Pozrite si, za čo platíte, ak sa rozhodnete pre ľahšiu cestu.

1. Platení klikeri

Databázy mailov na prenájom sú často (80% slovenského trhu) tvorené platenými klikermi. Títo ľudia sú skutoční, je ich veľa a klikajú na každú reklamu. Prinesie im to 1–3 centy. Na stránke sa zdržia na stotiny sekundy a nikdy nekonvertujú. Vysoký open rate, ktorý vám odprezentuje firma, je len očný klam a v skutočnosti vám nepriniesol osoh.

2. Degradácia v Googli

Ak vám na stránku príde veľa platených klikerov, nemajú dôvod sa na nej zdržať dlho. Bounce rate zaujíma okrem vás aj Google, Inc. Iste ste už o ňom počuli. Ten môže zaradiť váš web na nižšiu priečku vo vyhľadávaní, ak vidí obrovské množstvo nekvalitných návštev. Oplatí sa za to platiť? Posúďte sami.

3. Zhoršenie reputácie

Možno budete mať šťastie a narazíte na databázu s neplatenými klikermi. V tom prípade sa sem dostali adresy ľudí, ktorí ani nevedia, že v tej databáze sú. Často je to len skopírovaný užívateľský list z nejakého fóra alebo magazínu. Keď takýmto ľuďom príde mail, ktorý si nevyžiadali, vedia sa naozaj agresívne ozývať na vašu adresu a dobré meno vašej firmy bude klesať.

4. Nesprávna cieľovka

Pri vyňatej databáze sa stretnete s nesprávnym cielením, dokonca firmy väčšinou žiadne cielenie nemajú. Ako by aj mohli, keď sami o svojich mailových adresách dokopy nič nevedia. Môže sa vám tak stať, že ponúkate elektronické cigarety 16 ročným užívateľom herného fóra alebo záhradnú sekačku ženám z magazínu Dieťa a ja.

5. Chabé výsledky

Na takýto typ databázy sa nedá spoľahnúť ani v počte otvorení. Ľudia nie sú platení za prezeranie reklám, takže si ju pozrú iba tí, ktorých naozaj zaujíma. Poviete si, že je to super! Ale takýchto ľudí býva priemerne 5 %. Pri kvalitnej databáze to môže byť aj 25 %.

6. Žiadne konverzie

Z nízkeho počtu otvorených mailov je aj veľmi nízky počet preklikov na stránku. Spravidla je to najviac 0,5% z celej zásielky (pri kvalitnej databáze ide o jednotky percent), pričom veľa z nich sú pomýlené kliknutia a opäť takmer nulový čas na stránke. Z takto nízkeho počtu sa nedajú vyžmýkať takmer žiadne konverzie.

7. Vzduch

Popri všetkých vlastnostiach kupovaných databáz môžete tie peniaze hádzať rovno do vzduchu. Bude aspoň šanca, že pristanú v klobúku nejakého bezdomovca. Firmy vás budú lákať na obrovské objemy adries – 300 000, 600 000, 1 000 000! Ale nenechajte sa zmiasť, tieto čísla sú často prehnané, pretože aj polovica databázy môže byť mŕtva.

To znamená, že sú v nej staré mailové adresy buď celkom vymazané alebo nepoužívané. Za takúto službu môžete zaplatiť v priemere 75 € za stotisíc mailov. Radšej investujte čas a vybudujte si vlastnú, poctivú mailovú základňu, ktorá bude reagovať na ponuky a ochotne klikať. Naša reklamná agentúra vám poradí ako na to.