Menu

7 nevyhnutných krokov pri nastavovaní PPC kampane

Ak čítate náš blog, viete, že sme fanúšikmi blízkeho vzťahu medzi klientom a agentúrou. Čomu sa nevyhneme, ak má tento vzťah fungovať?

1 Vzájomné spoznávanie sa

Síce to vyznieva ako zo Srdcových záležitostí, no je to pravda. V prvom kroku musíme dokonale porozumieť vášmu produktu, vašej cieľovke a vašej histórii. Váš produkt musíme poznať tak dobre, ako vy sami. Ako ho vnímate vy? Ako ho vnímajú vaši zákazníci? To sú často dve úplne odlišné veci.

Aké ste robili kampane? Aké boli výsledky? Prečo? Niekedy nám bude stačiť prístup k vašim dátam z Adwords kampaní, aby sme poriadne spoznali vašu marketingovú históriu. Inokedy sa budeme pýtať veľmi veľa, budeme hľadať medzery a slabé stránky vašej komunikácie aj vášho produktu. Neberte to osobne – čím lepšie vám rozumieme, tým silnejšiu kampaň vieme pripraviť.

2 Zoznámenie sa s konkurenciou

„Ahoj Konkurencia, toto je Paravan. Paravan, toto je Konkurencia.“ Nemusíme ísť s vašou konkurenciou na kávu, stačí keď nám o nej poviete. Budeme sa pýtať na porovnanie vašich a ich produktov – čo ponúka konkurencia lepšie, čo horšie? Možno máte rovnaké portfólio – čo vás teda odlišuje? Je to značka, servis, dostupnosť?

3 Nastavenie rozpočtu

PPC reklama funguje na princípe dražby. Ak je priveľa dražiteľov, cena stúpa, ak ich je málo, aj za málo peňazí sa dajú získať skvelé výsledky. Tento princíp pocítite, ak máte veľa konkurentov s podobnými produktami. Veľmi dôležité je tiež zadefinovať, čo absolútne nerobíte – obzvlášť pri slovách, ktoré môžu byť pre užívateľa mätúce.

Napríklad keď niekto vyhľadáva „matky“ môže tým myslieť aj matice aj mamičky. Ak predávate železo a nie tehotenské oblečenie, môže sa stať, že váš celý budget sa minie na zobrazenia pre nesprávnych ľudí a nezarobíte nič.

4 Nastavenie cieľov

Mnohí klienti si spravujú kampane sami. Často za nami prídu s pocitom, že to nerobia dobre, no nevedia, kde je chyba. Cieľom vašej kampane nemusí byť iba predaj. Môžete pokojne robiť awarenessovú kampaň na zvýšenie povedomia.

Možno sa vám viac vyplatí zbierať e-mailové adresy a potom spustiť mailovú kampaň. A možno vám stačí iba poriadne zanalyzovať vaše výsledky a ďalej sa nakopnete sami. Ak neviete, čo je váš cieľ, ako sa môžete vydať tým správnym smerom?

5 Odhadnutie relevancie

Keď platíte Googlu za zobrazenie reklamy pri kľúčových slovách, jeho algoritmus vyhodnocuje, ako veľmi je dané kľúčové slovo relevantné pre vašu reklamu. Čím menej podľa neho súvisí s vašou reklamou, tým viac platíte. Používať generické slogany je príliš drahá zábavka.

Občas sa vám Google snaží navrhnúť iné slová, no neodporúčame sa na tieto ponuky chytiť, pretože nemusia presne sedieť do vašej stratégie. Veľmi dôležité je uvedomiť si, že zákazník často vyhľadáva produkt úplne inak ako klient, ktorý produktom žije.

6 Optimalizácia

Kampaň je živý organizmus. Keď sa rozprší, ľudia začnú vyhľadávať dáždniky. Keď sa vyjasní, hľadajú olej do kosačiek. Správanie vyhľadávajúcich ovplyvňuje obrovské množstvo faktorov, ktoré sa neustále menia. Našou úlohou je viesť vás v zložitom ekosystéme, ktorým marketing je.

7 Reciprocita

Zároveň by mala byť živá aj naša spolupráca. Klient musí udržiavať agentúru updatnutú – keď pripravujete nový produkt, keď sa menia veci na webe, keď upravujete sezónne ceny.

Ak spoločne zvládneme týchto 7 krokov, vaša kampaň bude bežať ako Emil Zátopek :)