Menu

5 varovných signálov, že vaša mailingová kampaň môže byť scam

Viete, že kupovaným databázam sa treba vyhnúť, no neviete ako. Fejkových poskytovateľov databáz dokážete odhaliť už pri prvotnej komunikácii, ak rozoznáte správne signály.

Príde vám podozrivá ponuka mailom

Nebezpečný poskytovateľ databázy si vyhľadá na Googli pod ľubovoľným keywordom 30 firiem a pošle im ponuku. Vašu adresu a 29 ďalších vloží do políčka „prijímateľ“.

E-mailová etiketa mu nič nehovorí a ponuka vyzerá škaredo. Poctivá agentúra, ktorá denne posiela desiatky newsletterov, pošle svoju ponuku krásne zalomenú v HTML.

O databáze máte málo informácií

Pri rozhovore s podvodníkom narážate na problém s informáciami o pôvode adries. Bude si vymýšľať rôzne stránky, na ktorých získaval adresy od používateľov nápadne orientovaných na váš tovar. Nebude vám vedieť nič povedať o demografii adresátov.

Ak vám nejaké čísla bude dávať, sú vymyslené. Navyše nebudú súhlasiť s informáciami na jeho webe, ak nejaký má. Bežnou praktikou je databázy nakupovať alebo zakladať rôzne warez fóra. Na tieto fóra sa väčšinou registrujú teenageri, ktorí hľadajú pirátske kópie filmov a hudby.

Ceny budú príliš nízke

Milión adries za 419 eur pri jednom rozoslaní, navyše ak vezmete tri rozoslania naraz, zľava až 57%! Takéto dealy nerobí nikto, kto si databázu poctivo budoval niekoľko rokov. Podvodník ju získal v priebehu týždňa a tomu zodpovedá aj cena.

Dajte si pozor, ak je cena príliš výhodná. Už sme písali o tom, že za ňu môžete zaplatiť omnoho viac.

Budú chcieť zaplatiť vopred

Falošný dodávateľ databázy vie o svojich nekvalitách. Vie, že
každý zdravý obchodník s ním nikdy nevojde dvakrát do spolupráce a keď uvidí nulové výsledky kampane, nezaplatí faktúru. Preto bude žiadať vyplatenie faktúry ešte pred odoslaním.

Kvalitná databáza sa každému oplatí, preto nemá problém si na seba zarobiť. U dobrej agentúry nemáte nikdy dôvod platiť vopred, pretože s jej službami budete tak spokojní, že nebudete chcieť s kampaňou prestať ;)

Fakturačné údaje nedávajú zmysel

Ak nenarazíte na skutočného hlupáka, tak bude fakturovať na skutočnú firmu. Táto firma však bude podozrivo orientovaná do iného segmentu. Názvy ako PostavDom, s.r.o. alebo LacnáSanita.sk neznejú ako názvy marketingových agentúr.

Toto sa stáva, keď niekomu nejde jeho vlastný biznis a nechce sa mu zakladať novú sročku. Preverte si firmu v obchodnom registri. Ak poskytuje výrazne odlišné služby, je to signál.

Prajeme vám veľa síl bojovať proti podvodníkom a ak budete chcieť skúsiť kampaň od kvalitnej marketingovej agentúry, radi vám poradíme.