Menu

5 rád ako písať rozšírené AdWords reklamy vo vyhľadávaní

Ak to ešte neviete, klasické textové reklamy vo vyhľadávaní sa koncom januára nebudú dať editovať, neskôr úpne zaniknú. Google ich plánuje zrušiť, nakoľko minulý rok predstavil tzv. Expanded Text Ads – rozšírené textové reklamy. Sú však až také dobré, ako o nich Google tvrdí?


V skratke, rozšírené textové reklamy možno považovať za najväčšiu novinku, ktorú Google minulý rok predstavil v oblasti AdWords reklamy. Prinášajú nové možnosti písania textovej reklamy. Viete v nich o svojom produkte či brande povedať omnoho viac ako vám umožňovali staré textové reklamy.

„When ETAs do better, they significantly outperform legacy ads. The problem is that advertisers need time to test a tweak their new ads before they will achieve these results“ (Google Product Manager)

ETA pozostávajú z dvoch nadpisov (2x 30 znakov), popisného riadku (80 znakov) a viditeľnej URL adresy, ktorá má za doménou dve časti oddelené lomítkom (15 znakov).

rozsirene adwords reklamy eta

Podrobnejšie špecifikácie nájdete v našom článku: Google spustil nové rozšírené textové reklamy v AdWords

Teória je jedna vec, prax druhá. Ako napísať reklamu tak, aby dosahovala želané výsledky? Ak budete pokračovať v čítaní, dozviete sa päť best practicies pri písaní rozšírených reklám.

1. Zamerajte sa na nadpisy

Nadpisy v textových reklamách vždy predstavovali základnú mustru toho, čo si užívateľ všimne na odkaze v platenom vyhľadávaní. V rozšírených reklamách nám Google ponúkol rovno dva nadpisy. Píšte ich tak, aby ste v nich povedali najdôležitejší obsah reklamy.

V prvom nadpise je dôležité používať kľúčové slová, ktoré sa viažu k reklamnej skupine. To isté platí aj v prípade longtail kľúčového slova, ktoré môže samostatne tvoriť nadpis.

Druhý nadpis je možné využiť na komunikáciu informácií, ktoré podporujú užívateľa aby na odkaz klikol. Hovorte tam o benefitoch, zľavách, limitovaných ponukách. Použitie čísel v nadpisoch takisto zvyšuje CTR reklamy.

2. Odlíšte svoj produkt v popisnom riadku

Keď ste už získali pozornosť užívateľa nadpisom, presvedčte ho o správnom kliknutí na vašu reklamu popisným riadkom. Nových 80 znakov je dostatočne veľa na to, aby ste v ňom vedeli opísať jedinečné benefity, vlastnosti, ponuky, či call-to-action prvky. CTA ako „Nakúpte teraz“, „Objednávajte výhodne“ alebo „Zistite viac“ hovorí užívateľom, čo majú očakávať po prekliknutí na vašu stránku.

Popisný riadok je zároveň to, čo si užívateľ všimne ako posledné, čím si porovná vašu reklamu s konkurenciou.

3. Povedzte viac vo viditeľnej URL adrese

Hoci sú dve časti (Path) za doménou vo viditeľnej URL adrese voliteľné, je vo vašom záujme ich neignorovať. Je to skvelé miesto, kde môžete zvýrazniť svoje kľúčové slová. Využite práve toto miesto na zvýraznenie top slov svojej reklamy.

Na tohtoročnom Marketingovom festivale v Ostrave o tom hovoril Frederick Vallaeys. Uviedol aj štatistiku využitia obidvoch ciest vo viditeľnej URL adrese. Je zreteľný nárast CTR pri opakujúcich sa kľúčových slovách z reklamy vo viditeľnej adrese.

vallaeys eta prednaska adwords Zdroj: VALLAEYS, F. Will Robots Takes Over PPC? What the Future of the Industry Looks Like.

4. Pripravte svoje reklamy na mobily

Vzhľadom na to, že veľká časť publika používa na vyhľadávanie svoj mobilný telefón, je dôležitý vzhľad mobilnej reklamy.

Pri štandardných textových reklamách bolo možné vytvoriť separátnu mobilnú reklamu. Avšak s nástupom rozšírených reklám táto možnosť zanikla. Po novom AdWords nerozlišuje textové reklamy medzi zariadeniami. Znamená to, že znenie reklamy je rovnaké ako na mobile, tak aj na desktope.

Nadpisy v rozšírených reklamách zobrazené na mobilnom zariadení môže Google zalomiť do druhého riadku, v prípade ak sú veľmi dlhé. Kvôli tomu je dôležité písať reklamy tak, aby vyzerali dobre na mobile aj na desktope.
To ako bude vaša reklama vyzerať na rôznych zariadeniach si viete overiť v Náhľade textovej reklamy v AdWords rozhraní.

5. Nezabudnite na to, čo fungovalo aj predtým :)

  • Získanie dobrého skóre kvality kľúčových slov a reklám je nevyhnuté k úspechu na AdWords. Základ toho je, aby vaše textové reklamy korešpondovali s tým, čo užívateľ hľadá a nájde po prekliknutí na vašu stránku.
  • Dbajte na to, aby sa kľúčové slová vyskytovali v nadpise aj vo viditeľnej URL adrese
  • Ak chcete v reklamách používať brand konkurencie, Google to dovoľuje len na pozíciách viditeľnej URL adresy
  • Používajte rozšírenia reklám v takej miere, ako vám to AdWords a váš produkt umožňuje. V kombinácii s rozšírenými reklamami tak viete zväčšiť plochu vašej reklamy. To prispeje k zlepšeniu celkového CTR. Komunikujte tam svoje benefity, novinky, akcie, ponuky viazané k vášmu produktu alebo službe.

Zhrnutie

Článkom sme sa vám snažili priblížiť ako správne napísať rozšírené textové reklamy z nášho pohľadu a z pohľadu vecí, ktoré fungujú. Je však na vás akú kreativitu a individualitu do nich dáte a aký bude AdWords pre váš biznis prínosom.

Máte už nejaké skúsnosti s rozšírenými reklamami? Ak áno, budeme radi za vaše komentáre.