Menu

5 mega výhod online reklamy, ktoré zahanbia tú offlinovú

Občas nám offline reklama pripadá, akoby prišla zo staroveku. Čítajte a presvedčte sa.

Cielenie

V televízii či v printe si kúpite obrovskú vizibilitu. S ňou vám v balíku predajú aj množstvo odpadu, ktorý vaša reklama nezaujíma. V digitálnom prostredí viete ľudí zacieliť presne podľa ich záujmov. Cielenie podľa záujmov je o niekoľko levelov vyššie, než demografické cielenie.

Kým dve „ženy vo veku 35 rokov z väčších miest“ nespája takmer nič, dve „ženy, ktoré čítajú fashion blogy“ spája fest veľa vecí.

Meranie

Koľko ľudí videlo váš TV spot, čítalo váš inzerát v časopise? Koľkí videli billboard, počúvali rádio, čakali na zastávke s vašim city lightom? GRPy a odhady sú fajn, no v digitále máte hard data. Presné čísla. Videnia, kliky, počet sekúnd, ktorý užívateľ strávil s vašou reklamou.

Vďaka tomu dokážete omnoho presnejšie vyčísliť náklady na marketing a robiť lepší biznis. Viete presne, na čom ste. Netápete v estimatoch a nevyhadzujete peniaze z okna.

Aktuálnosť

Možno ste počuli o tom, že výhodou printovej reklamy je jej trvácnosť. Pretože časopis si kúpite, odložíte ho na záchode, prenesiete ho do obývačky. Čítate ho v čakárni u lekára. Ten istý výtlačok si prečítajú babka, dedko, rodičia aj deti. Viete, ako sa „trvácnosť“ prekladá do jazyka bez bullshitu?

Zastaranosť. To je to správne slovo. V digitále vaša kampaň beží len toľko, koľko potrebujete. Obmedzená super krátka ponuka? Iba 24 hodín? Jeden večer? Veľa šťastia s takýmto hardsellom v offline.

Personalizácia

Prichádzame do budúcnosti. Všeobecný problém s reklamou je ten, že musí byť dosť široká na to, aby sa do nej zmestilo veľa ľudí, no dosť špecifická na to, aby pre nich zostala relevantnou. Na internete to neplatí. Pokojne pripravte reklamu len pre jediného konkrétneho užívateľa, ktorý vďaka nej kúpi s 5-násobnou pravdepodobnosťou.

Ukážte reklamu len ľuďom, ktorí už boli na vašom webe. Alebo im pripomeňte, že si u vás nechali tovar v košíku, ktorý nezaplatili. Alebo im dajte zľavu na tovar, ktorý si dlho prezerali a potom odišli. Dnes vieme ukázať reklamu konkrétnemu užívateľovi a uzavrieť s ním obchod, ktorý mu bol ušitý na mieru.

Obojsmerná komunikácia

Ľudia síce často kričia na telku, to sa však neráta. Na internete môže spotrebiteľ s vašou reklamou interagovať – môže sa s ňou hrať, zdieľať ju, komentovať ju, môžete s ním diskutovať a zbierať insighty. Toto je skvelý benefit, ktorý vám dovolí zbierať informácie priamo z trhu. Cez časopis ani rádio sa so svojimi spotrebiteľmi neporozprávate. Cez internet áno.