Menu

5 hrozných vecí, ktoré robia zlé e-shopy

Aj my sme len ľudia a nakupujeme online. Z času na čas sa nám však namiesto míňania peňazí chce vypichnúť si oči. Párkrát sme už dokonca aj plakali…
Veľká časť našich klientov sú práve e-commerce firmy. Majú e-shopy, predávajú tovar alebo služby, predávajú ho zákazníkom či iným firmám. Vždy, keď pracujeme pre klienta, snažíme sa mu poradiť komplexne – ak vidíme, že jeho web má nejaký problém, ktorý mu nedovolí dosiahnuť optimálne výsledky v kampani a návštevnosť stránok je slabá, upozorníme ho na to.

Ak nájdeme problém na stránke, na ktorého vyriešenie nie sme odborníci, vždy odporučíme klientovi odborníka na danú oblasť. Videli sme teda naozaj, NAOZAJ, veľa e-shopov a toto je 5 najhorších chýb, ktorých sa môže e-shop dopustiť.

1. E-shop nechce, aby ho zákazníci rozoznali od iných

Boom e-shopov už ustal. Konkurencia je vysoká a trh sa postupne prečisťuje. Predstavte si, že existujú e-shopy, ktoré si vytvoria logo v skicári a za názov si zvolia prvú vec, ktorá im napadla. Takýto biznis zapadne prachom. Aj keď doň raz niekto zablúdi, nezapamätá si ho. Nechať si vyrobiť unikátnu identitu nie je lacné, ale bez investície nebude návratnosť.

2. Ponúka všetko, nemá nič

Na zákazníka pôsobí naozaj zle, ak si objedná niekoľko produktov a vy mu zavoláte, že mu načas nedodáte jeho 800-eurový notebook, pretože 5-eurová myška je eštelen na sklade u dodávateľa. Chápeme, stáva sa, že tovar sa vypredá. Problém nastáva vtedy, ak ponúkate stovky alebo tisícky produktov, ktoré nedokážete zabezpečiť v rozumnom čase. Absolútny fail je, ak máte neaktuálne kategórie produktov – spotrebiteľ klikne na „netbooky“ a tam nájde „kategória je prázdna“.

3. Nedovoľuje pohodlne používať web

Každý e-shop má malé okienko „search“. Dôležité je aj to, akým spôsobom sa dajú filtrovať výsledky, či to, ako máte rozvrhnutú logickú štruktúru produktov. Ak je navigácia na webe peklo, sami sa oberáte o peniaze.

4. Hovorí jazykom programátora e-shopu, nie jeho zákazníka

Copywriting je kľúčový pre to, aby vám zákazník porozumel. Ak vám neporozumel, nemôže nakupovať. Preto buttony, nadpisy aj popisky k produktom musia byť napísané rečou vášho zákazníka. Zainvestujte do copywritera, oplatí sa vám to.

5. Nechce zákazníkove peniaze

Nakupovať sa dá iba s registráciou a tá má priveľa krokov a vyžaduje si overenie mailovej adresy. Tu du du dum… Zákazník v takom prípade radšej pôjde do drahšieho e-shopu, ktorý je pohodlný, než by trpel vašu nákupnú šikanu kvoli úspore 10 eur.

Je prirodzené, keď krachujú biznisy. Ekonomika funguje na takmer darwinovských princípoch. Preto ak chcete prežiť, musíte byť človek rozumný, nie neandertálec.