Menu

3 rady ako robiť A/B testy, ktoré vedú k vyšším ziskom

Ak ste ešte netestovali alebo ste testovali a neboli ste spokojní s výsledkami, prečítajte si náš nový článok. Tu sú tri dôležité rady, s ktorými budete zarábať viac.


1. Vždy majte cieľ

Pokiaľ s testovaním začínate, vyberte si jednu stránku alebo kampaň a skúste zlepšiť jednu konrétnu metriku. Takto si nastavíte cieľ optimalizácie.

Napríklad - máte landing page? Skúste zvýšiť percento ľudí, ktorí sa z nej dostanú do nákupného procesu. Je vhodné vybrať si čo najnavštevovanejšiu stránku, výsledky tak zistíte rýchlejšie.

Dobrý cieľ musí spĺňať dve kritériá. Prvým je určiť si, čo ideme testovať. V našom príklade landing page. Druhým kritériom je metrika, podľa ktorej budeme testy vyhodnocovať. Pri našej landing page to bude percento návštev, ktoré prešli do nákupného procesu.

Metriku treba vyberať tak, aby spĺňala dve podmienky. Predmet testovania – landing page – na ňu musí mať čo najväčší vplyv. Zároveň by však mala metrika byť logicky prepojená na obrat, keďže ultimátnym cieľom je vždy zvýšiť predaj.

Prv, než spustíme testovanie, musíme si uložiť hypotézu, predpoklad. Môže znieť takto: „Pridaním zákazníckych hodnotení na landing page zvýšime percento prechodu do nákupného procesu.“ Hypotéza nás bude viesť na ceste za cieľom. Bez nej budete iba bezcieľne meniť obrázky a farby vášho webu.

2. Testujte so zápisníkom

Zapisovať si minulé testy je dôležité, no často sa na to zabúda. Vyhneme sa tak tomu, že budeme dookola testovať to isté. Ak si myslíte, že vám sa to stať nemôže, skúste si spomenúť čo ste mali na obed v stredu pred dvoma týždňami. No vidíte.

Skvelou výhodou je aj fakt, že čím viac testov spravíte, tým viac informácií budete mať k dispozícií pri vymýšľaní ďalších. Môžete ešte vylepšiť veci, ktoré v minulosti fungovali a nemusíte skúšať veci, ktoré nefungovali. Jednoducho sa vďaka skúsenostiam zlepšujete.

3. Testujte s otvorenou mysľou

Je ťažké byť objektívny. Vždy máte očakávania a niektorá z testovaných verzií sa vám jednoducho bude páčiť viac. Odporúčame toto: favorita označte vo svojom zápisníku. Dajte si k nemu hviezdičku, bodku alebo trebárs srdiečko. Máte? Výborne. Pri vyhodnocovaní buďte na túto verziu extra prísni. Nie je možné byť objektívny, keďže nie sme roboty, ale môžeme svoju zaujatosť podrobiť skúške.

Ak aj po prísnejšom hodnotení vyšla preferovaná verzia ako víťaz, môžete si gratulovať. Nenechali ste sa ovládnuť emóciami a zvíťazili čísla.

Testovanie s otvorenou mysľou má aj ďalšie výhody. Máte pocit, že vaša stránka je zlá a potrebujete novú? Vyskúšajte to, ale začnite s malým testom. Skúste vymeniť jednu landing page. Skúste upraviť homepage.

Možno zistíte, že nepotrebujete nový dizajn, ale stačí vám nový text. Možno zistíte, že ani nový dizajn nepomohol konverziám. Zistíte to však skôr ako zaplatíte za redesign stovky až tisíce eur.

Zdá sa vám celé A/B testovanie ako rozprávka? Pozrite sa ako testujú v Amazone. Ich inžinierom sa najprv podarilo testom znížiť zisky o 30%. Zistili však veľmi cennú vec. Pomocou tejto informácie potom nie len, že vrátili zisky na pôvodnú úroveň, ale zvýšili ich o 20%.

Testujte s odborníkmi

Oslovila vás myšlienka A/B testovania, ale neviete ako začať? Už ste testovanie v minulosti skúsili, ale bez úspechu? Ozvite sa nám a my vám radi pomôžeme.