Menu

3 neduhy bannerov, ktoré sú ich výhodami

V októbri sme oslávili dvadsiate výročie bannerovej reklamy. Čo to pre nás znamená?

Sentimentálna hodnota

Keď si dnes otvoríme stránku z 27. októbra 1994, tisne sa slza do oka. Machri z Fast Company vyrobili presnú kópiu prvého bannera na svete a vy si môžete skúsiť, aké to je kliknúť naň. Úžasné! Keď si uvedomíme, že tamto bol najúspešnejší banner v histórií, radosť nás prejde.

Banner nie je ako chrípka

Vírus chrípky buď neustále prirodzene mutuje, alebo nás farmaceutické spoločnosti nasilu tlačia svojimi vakcínami. Nevieme. S istotou vieme len to, že banner už dvadsať rokov nezmutoval a ľudia si voči nemu dokázali vytvoriť protilátky. Pojem bannerová slepota nie je žiadna novinka, pretože je starý osem rokov.

Smartfóny a tučné prsty

Stáva sa, že mobilný banner je nechtiac cez polovicu webu a vy si chcete iba scrollovať nižšie. Náhodou ťuknete na reklamu a už ste v e-shope, ktorý ste vidieť nechceli. Až 40% odkliknutých reklám na mobilných zariadeniach sú omylom tučných prstov.

Ešte nie sú stratené

Mnohí bannerovú reklamu zatracujú, no objavujú sa priaznivci – vrátane nás – ktorí v nej ešte vidia potenciál. Všetky neduhy bannerov vedia otočiť na výhodu:

Bannery nie sú neviditeľné, ale nevtieravé

– narozdiel od vyskakujúcich okien a videoreklám. Používatelia nemajú radi vtieravú reklamu, preto k nej automaticky chovajú nepríjemné pocity. Banner ticho čaká na svojom mieste a k ničomu vás nenúti. Klikne naň viac ľudí, pre ktorých je relevantný.

Bannery nie sú stereotypné, ale štandardizované

– čo je ich veľká výhoda, pretože ušetríme na grafickej práci a rovnaký rozmer umiestnime na päť rovnakých kanálov. Vieme sa s nimi pohrať a vložiť do nich formulár s priamou registráciou alebo pekný gif.

Ak svojich potenciálnych zakazníkov pobavíte inovatívnym bannerom, budú viacej klikať – čo tak skúsiť do bannera vložiť malú hru či interaktívnu zábavku?

Bannery nemajú slabé výsledky, ale majú relatívne nízke CTR

čo však nie je jediná metrika. Ak si pozriete, akú skutočnú návratnosť inestícií vám banner prinesie, pri svojej nízkej cene spraví predsalen dobrý pomer. Nenechajte sa opiť rožkom s vysokým preklikom (a extrémnym bounce ratom). Váš cieľ sú kvalitné návštevy.

Áno, banner je na ústupe, no stále má čo ponúknuť. Boli by ste radi keby tu zostal naveky? Alebo sa ho chcete čo najskôr zbaviť?